رشد ۱۰ درصدی تراز عملیاتی بانک پاسارگاد در اردیبهشت ماه

تراز عملیاتی بانک پاسارگاد در اردیبهشت ماه به 1،272 میلیارد تومان رسید که 10 درصد بیشتر از فروردین و 95 درصد بهتر از اردیبهشت سال گذشته بوده است
تصویر رشد ۱۰ درصدی تراز عملیاتی بانک پاسارگاد در اردیبهشت ماه

به گزارش سایت خبری پرسون، عملکرد بانک پاسارگاد در اردیبهشت نیز همانند فروردین بود و با کمی بهبود عملکرد مواجه شد. تراز عملیاتی بانک در این ماه به 1،272 میلیارد تومان رسید که 10 درصد بیشتر از فروردین و 95 درصد بهتر از اردیبهشت سال گذشته بوده است.

سود عملیاتی ناشی از کلیه درآمدهای بهره‌ای و غیربهره‌ای با کسر هزینه‌ها در این ماه به 1.5 همت رسید. این سود دقیقا مشابه ماه قبل بوده ولی در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته 50% افزایش داشته است.

منابع بانک در این ماه به اندازه 1% افزایش داشت و جابجایی پول از منابع کوتاه‌مدت به بلندمدت وجود داشت. در بخش مصارف تسهیلات بانک به میزان بیشتری رشد داشت و 3% نسبت به ماه گذشته افزایش ثبت شده که عمدتا از محل تسهیلات مرابحه بوده است. نرخ متوسط تسهیلات مرابحه در این ماه 23% گزارش شده است.

وپاسار در 2 ماهه ابتدای سال مجموعا 3 همت درآمد خالص حاصل کرده است که 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. این رشد از محل درآمدهای بهره‌ای بانک بوده است.

نرخ میانگین تسهیلات اعطایی وپاسار در اردیبهشت با کاهش 0.14 واحد درصدی نسبت به فروردین، به 22.15% رسید و در کنار آن نرخ میانگین هزینه سپرده‌ها با کاهش 0.4 واحد درصدی به 14.9% رسیده است. در نتیجه اسپرد عملیاتی بانک در این ماه با افزایش 0.2 واحد درصدی همراه بوده و به 7.2% رسید.

منبع: بانک پاسارگاد

680411