رانش زمین در یک خیابان در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ادامه فروریزش‌های سریالی در خیابان‌های اصفهان این بار خیابان شهید صادقیان در منطقه ملک شهر دچار فروریزش شد.
تصویر رانش زمین در یک خیابان در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ادامه فروریزش‌های سریالی در خیابان‌های اصفهان این بار خیابان شهید صادقیان در منطقه ملک شهر دچار فروریزش شد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: صبح امروز فروریزش زمین در خیابان شهید صادقیان در منطقه ملک شهر در شمال شهر اصفهان اعلام شد که بلافاصله عوامل آب و فاضلاب استان برای بررسی علت آن اعزام شدند.

وی افزود: این حفره کوچک بر اثر گرفتگی خط لوله ۲۵۰ میلیمتری انتقال آب ایجاد شده که مأموران آبفا نسبت به اصلاح آن اقدام کردند.‌

شیشه‌فروش با اشاره به فرو ریزش خیایان پروین در روز‌های اخیر، گفت: فرو ریزش خیایان پروین نیز به دلیل فرسودگی لوله فاضلاب اتفاق افتاد و سه روز است که عوامل آبفا در حال اصلاح و بازسازی خط لوله و رفع این حفره با عمق ۹ متری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از ۳۰۰ کیلومتر خطوط فاضلاب فرسوده کلان‌شهر اصفهان ۴۴ کیلومتر آن در اولویت بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ مورد شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب در کلانشهر اصفهان رخ داده است، تصریح کرد: نیاز است وزارت نیرو اعتبارات ویژه در راستای تسریع بازسازی خطوط فرسوده فاضلاب اصفهان را تأمین کند و باید توجه داشت که فرونشست زمین که این شرایط را تشدید کرده است.

شنبه جاری حادثه نشست زمین ناشی از پس‌زدگی لوله فاضلاب و تخریب در خیابان پروین اصفهان گزارش شد که در حال حاضر هنوز عملیات لوله‌گذاری و ترمیم این حادثه در حال تکمیل است.

هفته گذشته نیز نشست زمین ناشی از شکستگی خط لوله فاضلاب در خیابان «آپادانا اول»(شهید قدوسی) و خیابان «شهیدان کاظمی» سبب بروز حادثه برای یک دستگاه اتوبوس و فرورفتگی تایر آن داخل زمین شد.

پیش‌ از این نیز نشست‌ زمین در «چهارراه نظر»، خیابان‌های «علامه امینی»، «امام خمینی(ره) «حکیم»، «ملک‌شهر»، اتوبان «آقابابایی» و بلوار «صفه» اصفهان اتفاق افتاده است.

منبع: فارس

680389