جابه‌جایی ۱۰ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط صرافی مت‌گاکس! منتظر ریزش قیمت‌ها باشیم؟

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، صرافی رمزارزی منحل‌شده مت گاکس (Mt. Gox) برای اولین بار در پنج سال گذشته، اقدام به جابجایی بیش از ۱۴۱ هزار بیت‌کوین به ارزش حیرت‌انگیز بیش از ۹.۵ میلیارد دلار (با قیمت‌های فعلی) کرده است.
تصویر جابه‌جایی ۱۰ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط صرافی مت‌گاکس! منتظر ریزش قیمت‌ها باشیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، .این جابجایی بسیار بزرگ در چند تراکنش جداگانه و به یک کیف پول ناشناس انجام شده است.

صرافی مت گاکس در سال ۲۰۱۰ در توکیو راه‌اندازی شد و در آن زمان، با انجام ۷۰ درصد از کل معاملات بیت کوین، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان به شمار می‌رفت.

این صرافی در سال ۲۰۱۴، به دنبال از دست دادن بیش از ۸۰۰ هزار بیت‌کوین در یک حمله هکری، ورشکسته شد و در حال حاضر روی برنامه‌های بازپرداخت خود کار می‌کند.

بر اساس داده‌های آرخام اینتلیجنس، این صرافی در اقدام اخیر خود بیت کوین‌ها را در چند تراکنش مختلف، به ارزش ۱۲،۲۳۸ بیت کوین، ۱۴،۰۵۷ بیت کوین، ۱۶،۵۸۹ بیت کوین، ۳۲،۱۳۷ بیت‌ کوین، ۳۲،۴۹۹ بیت کوین و ۳۴،۱۳۸ بیت کوین، در مدت کوتاهی جابجا کرده است.

مت گاکس قصد دارد در مجموع ۱۴۲ هزار بیت‌کوین و ۱۴۳ هزار بیت‌کوین کش (BCH) را قبل از ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ توزیع کند.

انتقال این حجم از بیت‌کوین باعث ایجاد فشار فروش در بازار شده و قیمت بیت‌کوین را با ۲ درصد کاهش مواجه کرده است. بیت کوین که روز دوشنبه بار دیگر مقاومت ۷۰ هزار دلاری را تست کرد و در عبور از آن ناموفق بود، اکنون در محدوده ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار دلار در حال تثبیت است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین با کمتر از ۱ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده ۶۷۹۵۰ دلاری معامله می‌شود. این ارز دیجیتال برای ادامه روند صعودی، باید به طور قاطع از مقاومت ۷۰ هزار دلاری عبور کند.

در صورت ادامه فشار فروش و کاهش قیمت، از دست دادن حمایت ۶۶ هزار دلاری می‌تواند باعث سقوط بیشتر قیمت بیت‌ کوین و افت آن تا ۶۴ هزار دلار شود.

منبع: رمزارز نیوز

680306