آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران/ سفر بیش از ۶۰ هیات عالی رتبه به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه 7 خرداد ماه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد.
تصویر آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران/ سفر بیش از ۶۰ هیات عالی رتبه به ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصرکنعانی در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان در نتیجه سانحه دلخراش بالگرد گفت: برای روح بلند آن مسافران آسمانی علو درجات نزد خداوند سبحان مسئلت می‌کنم و برای خانواده‌های این خادمان ملت صبر طلب می‌کنم.

حضور و مشارکت میلیونی و قدرشناسانه ملت ایران در مراسم و برنامه‌های تشییع خادمان را پاس بداریم و سر تعظیم فرود بیاوریم در مقابل بزرگی و بصیرت این ملت که چگونه در تجلیل از خادمان خود حماسه جدیدی آفریدند و عزت و اقتدار ملت را یکبار دیگر برای همه جهانیان اثبات کردند. همچنین مشارکت هیات‌ها و نمایندگان عالی رتبه کشورهای مختلف در مجلس یادبود شهدا اقدام قابل تشکری است.

وی از مشارکت کشورها و نمایندگان عالیرتبه کشورهای دیگر در مراسم تشییع این شهدا و پیام‌های آنها برای همدردی با دولت و ملت ایران نیز تشکر و قدردانی کرد.

دریافت بیش از ۳۳۰ پیام از مقامات عالی دیگر کشورها برای تسلیت به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس اخبار و اطلاعاتی که من دارم تاکنون دریافت کننده بیش از ۳۳۰ پیام از مقامات عالیه کشورهای مختلف جهان خطاب به رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری ایران ، سرپرست ریاست جمهوری، سرپرست وزارت خارجه و ... بودیم.

سفر بیش از ۶۰ هیات عالی رتبه به ایران

کنعانی همچنین گفت : بیش از ۶۰ هیات عالی رتبه در سطح روسای کشورها از جمله نخست‌وزیران، روسای جمهور و وزیران امور خارجه و.. در بازه زمانی محدود برای همدردی با دولت و ملت ایران به ایران سفر کردند و این‌ها همه نشان دهنده روابط سازنده جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف است.

منبع: ایسنا

680084