شوک جدید قلعه نویی؛ نام های بزرگ در فهرست خط خورده های تیم ملی

امیر قلعه‌نویی و کادرش با چالش جوانگرایی در تیم ملی روبه‌رو هستند؛ وعده‌ای که سرمربی تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داده بود.
تصویر شوک جدید قلعه نویی؛ نام های بزرگ در فهرست خط خورده های تیم ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، با نزدیک شدن به بازی‌های تیم ملی فوتبال در گروه D انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا و البته با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال، حدس و گمان‌ها در مورد فهرست جدید تیم ملی بیشتر از قبل شده است.
روز گذشته در گزارشی نوشتیم که امیر قلعه‌نویی و کادرش با چالش جوانگرایی در تیم ملی روبه‌رو هستند؛ وعده‌ای که سرمربی تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داده بود.
از این نوشتیم که بازیکنانی مثل سعید مهری جزو دعوت‌شدگان جدید فهرست ایران هستند. حالا اخبار پشت پرده جدیدتری از تیم ملی شنیده شده که می‌تواند چهارچوب فهرست جدید تیم ملی را تا حد زیادی مشخص کند. امیر قلعه‌نویی قصد دارد با دعوت از بازیکنانی مثل مهدی لیموچی (۲۵ ساله، آلومینیوم)، جواد آقایی‌پور (۲۵ ساله، استقلال خوزستان)، محمدرضا آزادی (۲۵ ساله، نساجی) و حسین گودرزی (۲۳ ساله، شمس آذر) میانگین سنی تیم ملی را پایین بیاورد. البته که در فوتبال جهان بازیکنان ۲۵ ساله و حتی ۲۳ ساله دیگر جزو جوان‌ها به حساب نمی‌آیند و روی بازیکنان ۱۷ تا ۲۰ سال برای جوانگرایی حساب می‌کنند اما در فوتبال ایران که هم بازیکنان دیر شناخته می‌شوند و هم ترس و محافظه‌کاری در مورد تغییر نفرات و تغییر نسل وجود دارد، باید به بازیکنانی با همین و سال نیز راضی بود. اما نکته مهم در مورد فهرست جدید تیم ملی به خط‌خورده‌های این اردو برمی‌گردد. طبق شنیده‌ها آرمین سهرابیان، رضا اسدی و از همه مهم‌تر، سیدحسین حسینی و چند بازیکن دیگر در فهرست جدید تیم ملی جایی ندارند. مصدومیت آرمین باعث شده که او از فهرست تیم ملی خط بخورد. درون دروازه، به نظر می‌رسد که سنگربانانی مثل اخباری و پورحمیدی به حسینی اولویت داده شوند، هرچند که در این مورد چیزی قطعی نیست. آرشا شکوری هم با توجه به عملکرد نه‌چندان مناسبش در بازی‌هایی که درون دروازه هوادار قرار گرفته، شانسی برای دعوت شدن به تیم ملی ندارد. در مورد لژیونرها، به نظر می‌رسد دوران حضور طولانی‌مدت حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد در تیم ملی بالاخره به پایان رسیده؛ دو بازیکنی که کنار گذاشتن آنها به تنهایی می‌تواند میانگین سنی تیم ملی را به طرز قابل توجهی پایین بیاورد! به جای این دو نفر، حرف از دعوت دو لژیونر دیگر به تیم ملی است؛ دو تازه‌وارد که عملکردی خوب در چند وقت اخیر به نمایش گذاشته‌اند؛ سعید مهری و شهاب زاهدی. از بین این دو البته شانس دعوت مهری به مراتب بالاتر است اما در مورد زاهدی، کادر فنی تیم ملی هنوز به جمع‌بندی نرسیده و شاید او دوباره پشت خط ترافیک خط حمله پرمهره ایران بماند و به تیم ملی دعوت نشود.

منبع: خبرورزشی

680033