ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز سه‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
تصویر ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز سه‌شنبه

به گزارش سایت خبری پرسون، کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: امروز (یکشنبه) در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز و فردا با گذر موج تراز میانی جو کشور در استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: چهارشنبه به‌تدریج از میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب کاسته شده و در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان این وضعیت ادامه خواهد داشت. همچنین در شرق و شمال شرق کشور نیز ابرناکی و وزش باد گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: امروز در جنوب غرب و تا روز چهارشنبه شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین امروز دریای خزر و تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج است.

رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امشب احتمال بارش‌های پراکنده در تهران وجود دارد و بیشینه دما ۲۶ درجه بالای صفر است.

منبع: میزان

669271