امسال همه زائران حج با قطار سریع‌السیر راهی مکه می‌شوند

در حالی که هر ساله زائران ایرانی حدود ۷ ساعت مسیر مدینه تا مکه را با اتوبوس طی می‌کردند، امسال همه با قطار سریع‌السیر ۲ ساعته به مکه می‌رسند.
تصویر امسال همه زائران حج با قطار سریع‌السیر راهی مکه می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، «امسال همه زائران حج با قطار سریع‌السیر راهی مکه می‌شوند.» این را رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید.

عملیات انتقال زائران حج از مدینه به مکه آغاز شد. زائران ایرانی که ۶ روز در مدینه حضور داشتند، در مسجد شجره احرام بستند. معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید که «در نخستین روز انتقال زائران با قطار سریع السیر، یک هزار و ۷۵۰ زائر در قالب ۱۴ کاروان به مکه رفتند.» این در حالی است که هر ساله زائران ایرانی با اتوبوس مسیر بین مکه و مدینه را طی می‌کردند.

سال گذشته گروهی از زائران حج به صورت آزمایشی از طریق قطار سریع السیر راهی مکه شدند که با توجه به کاهش زمان و البته کم شدن هزینه، سازمان حج دیگر در سال جاری اتوبوسی برای انتقال زائران از مدینه به مکه اجاره نکرد.

قطار سریع السیر مکه ـ مدینه با سرعتی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. زائران ایرانی شب گذشته ۲۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ تا ۲۳ عازم مکه شدند و این روند تا آغاز مناسک حج ادامه دارد. گفته می‌شود که «با این قطار مسیر حدود ۷ ساعته در ۲ ساعت انجام می‌شود.» یعنی زمان سفر (مدینه تا مکه) به کمتر از یک سوم کاهش می‌یابد.

منبع: فارس

669202