تاریخ نهایی سفر نخست وزیر عراق به آمریکا هنوز مشخص نشده است

مشاور نخست وزیر عراق تلویحا زمان انجام سفر نخست وزیر به آمریکا را اعلام عمومی کرد.
تصویر تاریخ نهایی سفر نخست وزیر عراق به آمریکا هنوز مشخص نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، به گزارش روز پنجشنبه از الفرات نیوز، «سبهان الملا جیاد» مشاور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به موعد سفر او به آمریکا اشاره کرد.

وی ضمن اعلام اینکه السودانی در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد اما به تاریخ دقیق آن اشاره نکرد.

وی گفت: تاریخ نهایی سفر محمد شیاع السودانی به آمریکا هنوز مشخص نشده است.

مشاور نخست وزیر عراق از مقدمات انجام شده در این باره و سفر مشاوران السودانی به واشنگتن نیز سخن گفت.

او سفر السودانی به واشنگتن را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: رابطه با آمریکا بسیار مهم است.

مشاور امور سیاسی نخست وزیر عراق درباره محورهای رایزنی السودانی در آمریکا نیز بیان کرد: نخست وزیر عراق در سفر آتی خود به واشنگتن در باره پرونده های مهمی از جمله روابط با ایران، روند اقتصادی عراق، اصلاحات بانکی و اقتصادی، روابط سیاسی و دیگر پرونده ها گفت وگو خواهد کرد.

مشاور السودانی گفت: آمریکایی ها متوجه ضرورت عقب نشینی از عراق شده و آنرا درک کرده اند و آنها به آرامش در جریان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آینده نیاز دارند.

وی به موضع دولت عراق در تدوین جدول عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور و پایان حضور آمریکایی ها ظرف یک سال و نیم اشاره کرد.

مشاور السودانی در ادامه گفت: داعش از حیث نظامی و سیاسی پایان یافته و برخی گروه های کوچک پراکنده مانده اند که نیروهای امینتی عراق به مقابله با آنها می پردازند.

این درحالی است که محمد شیاع السودانی چندی پیش در حاشیه پنجاه و چهارمین اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس با سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرده بود.

در این نشست بر آغاز کار کمیته دوجانبه بررسی حضور ائتلاف بین المللی در عراق که در سفر سال ۲۰۱۸ وزیر دفاع عراق به آمریکا بر سر آن توافق شده بود، تأکید شد.

در این دیدار درباره دعوت رئیس جمهوری آمریکا از نخست وزیر عراق برای سفر به واشنگتن و توافق برای تعیین تاریخ مشخص این سفر رایزنی شد.

منبع: ایرنا

624594