بررسی نقش شرکت «متا» در فروش مواد مخدر توسط آمریکا

دادستان‌های آمریکایی تحقیقات در مورد پرونده‌ای را آغاز کرده‌ که نقش شرکت «متا» در تسهیل فروش مواد مخدر یا سود بردن از آن را بررسی می‌ نماید.
تصویر بررسی نقش شرکت «متا» در فروش مواد مخدر توسط آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، دادستان‌های آمریکایی ایالت «ویرجینیا» در حال بررسی این موضوع هستند که آیا رسانه‌های اجتماعی متعلق به شرکت «متا» فروش مواد مخدر را تسهیل کرده و از آن سود برده‌اند یا خیر.

نشریه وال استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه گزارش داد که دادستان‌ها سال گذشته احضاریه‌هایی را ارسال کرده و به عنوان بخشی از تحقیقات هیئت منصفه سوالاتی را مطرح کردند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که دادستان‌ها از متا خواسته‌اند محتوای مربوط به فروش مواد مخدر را که در بستر آن منتشر شده در اختیار آنان بگذارد.

سخنگوی متا در واکنش به این گزارش گفت: «فروش مواد مخدر برخلاف سیاست‌های ما است. متا فعالانه با مقامات مجری قانون برای مبارزه با فروش و توزیع مواد مخدر همکاری می‌کند».

این اولین بار نیست که شرکت مادر فیس بوک به دادگاه کشیده می‌شود. سال گذشته، شکایتی مطرح شد که مدیران متا مدت‌هاست از قاچاق گسترده انسان و بهره‌کشی از کودکان در فیس‌بوک و اینستاگرام اطلاع دارند، اما نتوانسته‌اند به این رفتار رسیدگی کنند.

منبع: خبرنگاران جوان

614305