هشدار امارات به تل آویو: مسیر تجاری زمینی محرمانه بسته می شود

یک منبع آگاه اعلام کرد: به دلیل اقدام کابینه بنیامین نتانیاهو برای بستن مکرر گذرگاه‌ها و مسیر‌های امدادرسانی به آوارگان فلسطینی در غزه، اعتماد امارات به وی کاهش پیدا کرده است.
تصویر هشدار امارات به تل آویو: مسیر تجاری زمینی محرمانه بسته می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، یک رسانه صهیونیست به نقل از منابعش نوشت: امارات متحده عربی به شدت به رژیم صهیونیستی هشدار داده است در صورت عدم موافقت با ورود کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه، ارسال کالا از طریق مسیر تجاری زمینی محرمانه به مقصداسرائیل متوقف خواهد شد.

شبکه صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» در این باره گزارش داد: به دلیل اقدام کابینه بنیامین نتانیاهو برای بستن مکرر گذرگاه‌ها و مسیر‌های امدادرسانی به آوارگان فلسطینی در غزه، اعتماد امارات به وی کاهش یافته است.

اگرچه امارات و رژیم صهیونیستی به وجود پل تجاری زمینی برای انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی اذعان نکرده اند، اما به دنبال آغاز حملات جنبش انصار الله یمن به کشتی‌های اسرائیلی یا عازم سرزمین‌های اشغالی در نوامبر گذشته، برخی از رسانه‌های عبری از وجود این مسیر تجاری زمینی خبر دادند

ماه گذشته نیز پایگاه تایمز آف اسرائیل نوشت که توقف فعالیت کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ باعث شده است این رژیم به جابجایی زمینی بار از کشور‌های شرق آسیا به مقصد سرزمین‌های اشغالی از طریق یک مسیر زمینی جایگزین روی بیاورد. این مسیر از کشور‌هایی مانند عربستان و اردن عبور می‌کند.

شرکت باربری «منتفیلد لوجستیکس» رژیم صهیونیستی از جمله شرکت‌هایی است که در ایجاد مسیر تجاری با هدف دور زدن دریای سرخ و ارسال زمینی کالا از بنادر دبی و بحرین فعالیت می‌کند و این محموله‌ها پس از عبور از کشور‌های امارات، عربستان و اردن، وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند.

شبکه صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» همچنین اعلام کرد: با وجود اینکه اسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی در سفر اخیرش به امارات متحده عربی تلاش کرد بین نتانیاهو با سران این کشور میانجی گری کند، اما محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی ورود به هر گونه گفتگو با نتانیاهو را رد کرده است.

منبع: فرارو

614074