اولین تجربه اوسمار در دربی/ آمار دربی به سود کدام سرمربی است؟

با وجود این که اوسمار اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش در داربی را پشت سر خواهد گذاشت اما او را می‌توان در کنار باقی سرمربیان خارجی پرسپولیس در دربی بررسی کرد.
تصویر اولین تجربه اوسمار در دربی/ آمار دربی به سود کدام سرمربی است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز (چهارشنبه) دربی ۱۰۳ از ساعت ۲۰ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. برای درک حساسیت این بازی فقط باید این را دانست که استقلال در صورت برنده شدن در دربی ۱۰۳ به تنهایی به مدعی اول قهرمانی تبدیل می‌شود چرا که در فاصله هشت هفته مانده به پایان لیگ برتر، اختلاف امتیازش با پرسپولیس به ۶ امتیاز می‌رسد آن هم در حالی که از هشت بازی، پنج بازی‌اش خانگی است و استقلال هم برنده مطلق بازی‌های خانگی لیگ بیست و سوم!

از طرف دیگر پرسپولیس در صورت پیروزی در دربی امروز به استقلال ۴۲ امتیازی می‌رسد و با توجه به تساوی بازی رفت، به دلیل داشتن شرایط بهتر در بازی‌های رو در رو می‌تواند در صورت برابر شدن امتیازات با استقلال در پایان فصل، بالاتر از آبی‌پوشان در جدول رده‌بندی قرار بگیرد که این اتفاق می‌تواند به معنای قهرمانی در لیگ برتر هم باشد.

اولین تجربه اوسمار در دربی به عنوان سرمربی

برانکو ایوانکوویچ، آلن راجرز، مصطفی دنیزلی، استانکو پابلوکوویچ، وینگو بگوویچ، کونوف، یورگن گده، آری‌ هان، نلو وینگادا، زوبل، زلاتکو کرانچار، مانوئل ژوزه و کالدرون، ۱۳ سرمربی خارجی پرسپولیس در ادوار دربی‌ها بودند که به ترتیب بیشترین تجربه نشستن روی نیمکت سرخ‌پوشان در دربی‌ها را داشته‌اند.

این مربیان در مجموع ۳۱ بار روی نیمکت پرسپولیس در دربی حضور داشته‌اند که حاصل آن ۱۲ برد، ۱۲ مساوی و ۷ شکست بوده است. به عبارت ساده‌تر پرسپولیس با سرمربی خارجی در دربی آمار ۳۸.۷% پیروزی و ۷۷% نباختن را به ثبت رسانده است. با این حال ۸ سرمربی از ۱۳ سرمربی خارجی پرسپولیس نتوانسته‌اند در دربی به پیروزی برسند.

با این اوصاف اوسمار به عنوان چهاردهمین سرمربی خارجی پرسپولیس می‌تواند این آمار را بهبود ببخشد یا در کنار یورگن گده و زوبل به عنوان سرمربیان خارجی بدون امتیاز در دربی قرار بگیرد.

یازدهمین تقابل نکونام و پرسپولیس

نکونام با تیم‌های نساجی، فولاد و استقلال مجموعا در ۱۰ بازی مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. او در ۶ مصاف ابتدایی‌اش مقابل پرسپولیس فقط یک بار توانست سرخ‌پوشان تهران را متوقف کند و پنج بار دیگر شکست خورد اما در چهار بازی آخر، راز خنثی کردن سبک بازی پرسپولیس را پیدا کرد و ۲ بار به پیروزی و ۲ بار هم به تساوی رسید.

به همین دلیل نکونام که از آخرین شکستش به پرسپولیس بیش از دو سال می‌گذرد، کفه سنگین‌تر را در دربی ۱۰۳ مقابل اوسمار دارد چرا که او می‌داند چطور به مصاف پرسپولیس برود. نتایج تقابل‌های نکونام و پرسپولیس را در ادامه مشاهده می‌کنید:

پرسپولیس ۲ – یک نساجی

فولاد صفر – یک پرسپولیس

پرسپولیس یک – صفر فولاد

پرسپولیس ۲ – یک فولاد

فولاد صفر – صفر پرسپولیس

پرسپولیس یک – صفر فولاد

فولاد یک – صفر پرسپولیس (سوپرجام)

پرسپولیس صفر – صفر فولاد

فولاد یک – صفر پرسپولیس

پرسپولیس یک – یک استقلال

منبع: مشرق

613998