خبر مهم وزیر دفاع درباره صادرات محصولات دفاعی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صادرات محصولات دفاعی نسبت به دو سال گذشته حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است و در آینده نیز باتوجه به نوآوری‌هایی که انجام می‌شود و ساخت تسلیحاتی که دنبال می‌کنیم، افزایش خواهد یافت.
تصویر خبر مهم وزیر دفاع درباره صادرات محصولات دفاعی

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر محمدرضا آشتیانی چهارشنبه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در توسعه تعاملات دفاعی با همه کشورها چه در رابطه با قفقاز و ارمنستان که اخیراً ملاقات داشتیم و چه در رابطه با قطر که کشور بسیار تاثیرگذاری در منطقه است، تعاملاتی داریم‌ که طی آن تمام مباحث منطقه را با وزیر دفاع این کشور مرور کردیم‌.

وی افزود: در توسعه همکاری‌ها کارهایی که می‌توانیم به عنوان مبنای گسترش همکاری قرار دهیم را حتماً در سایر کشورها دنبال می‌کنیم. ارتباطات با ترکیه‌ و روسیه یا سایر کشورها از این موارد است. وزارت دفاع ظرفیت‌های بسیار بزرگی در ساخت هواپیما و تعمیرات اساسی آنها دارد که تلاش داریم آن را با همکاری بخش‌های دیگر به مراحلی برسانیم که قطعیت آن را اعلام کنیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: صادرات محصولات دفاعی نسبت به دو سال گذشته حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است و در آینده نیز باتوجه به نوآوری‌هایی که انجام می‌شود و ساخت تسلیحاتی که دنبال می‌کنیم، افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در امر ساخت موتور پهپاد به خود کفایی دست یافته‌ایم. در موتورهای سنگین‌تر هم در حال تلاش هستیم تا بتوانیم به مراحل بالاتر برسانیم.

وزیر دفاع درباره برگزاری رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه، اظهار کرد: رزمایش‌ها در راستای نمایش قدرت یا آزمون یک سلاح جدید در رزم برگزار می‌شود. در این رزمایش اما به دنبال تثبیت ثبات و امنیت در آبراه‌های منطقه است و کشورهایی مثل عمان، آذربایجان و پاکستان که به‌عنوان ناظر آمدند گواه بر اهمیت این رزمایش هستند. سه قدرت بزرگ دنیا با هم در این رزمایش تمرین می‌کنند که نشانگر تاثیرگذاری آن است.

آشتیانی یادآور شد: در امر اقتدار دفاعی در جهان از جایگاه ویژه‌ای برخورداریم، چون در راستای بومی‌سازی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که قالب تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح را در داخل تولید کردیم که موجب اقتدار دفاعی ماست و نتیجه آن تقویت امنیت ملی کشور است. غالب این تجهیزات در مرحله صادرات قرار دارد.

وزیر دفاع تاکید کرد: در زمینه فضایی در سال آینده پیشرفت‌های خوبی خواهیم داشت. ماهواره‌بر سیمرغ موفقیت بزرگی بود و دامنه فعالیت‌مان در این زمینه را گسترش می‌دهیم.

منبع: ایسنا

613958