با هدف کاهش تنش‌ها با آنکارا نخست‌وزیر یونان به ترکیه سفر کرد

کریاکوس میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که به منظور تلاش برای کاهش تنش‌ها میان ترکیه و یونان به آنکارا سفر خواهد کرد.
تصویر با هدف کاهش تنش‌ها با آنکارا نخست‌وزیر یونان به ترکیه سفر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از تارنمای خبری سی‌جی‌تی‌ان، نخست‌وزیر یونان در یک کنفرانس خبری از سفر خود در ماه مه به آنکارا خبر داد.

میتسوتاکیس با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که پیشتر از یونان دیدار کرده بود، گفت: به اعتقاد من اردوغان تمایل صمیمانه‌ای برای کاهش تنش میان یونان و ترکیه دارد.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: به همین دلیل ما نیز باید در جهت کاهش اختلافات و تنش‌های موجود میان دو کشور تلاش کنیم و به همین منظور قصد دارم برای دیدار و گفت وگو با اردوغان در ماه مه سفری به آنکارا داشته باشم.

اردوغان و میتسوتاکیس پیشتر در جلسه مشترکی در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی توافق کردند که برای کاهش تنش در روابط دو کشور تلاش کرده و در جهت تداوم جو مثبت و بهبود مناسبات دوجانبه گام بردارند.

ترکیه و یونان بر سر خطوط مرزی، مالکیت حریم دریایی و برخی جزایر دریای مدیترانه و اژه و نیز نحوه استفاده از منابع زیر بستر در مرزهای آبی دو کشور و به خصوص در زمینه مساله قبرس با یکدیگر اختلاف دارند.

دولت یونان به جورجیوس گراپتریتیس وزیر خارجه این کشور ماموریت داده است تا در مدت یک سال همه مسائل اختلافی مهم با ترکیه را حل و فصل کند.

گراپتریتیس و هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه بر روند عادی‌سازی روابط میان دو کشور نظارت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

613893