جزئیات مصوبه مهم دولت برای تاسیس بانک/ حداقل سرمایه مورد نیاز مشخص شد

محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم در بخشنامه‌ای مصوبه جدید هیات دولت درباره افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک‌های غیردولتی، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد.
تصویر جزئیات مصوبه مهم دولت برای تاسیس بانک/ حداقل سرمایه مورد نیاز مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس این ابلاغیه، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک غیردولتی به رقم 200 هزار میلیارد ریال، موسسه اعتباری غیربانکی به رقم 150 هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه به رقم 50 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موجود موظفند ظرف سه سال در چهارچوب برنامه زمانبندی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به افزایش سرمایه خود به میزان حداقل تعیین شده اقدام کنند.

اقتصادنیوز: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، می‌توان مشاهده کرد میزان اعتبارگیری قاعده‌مند بانک‌ها در هفته گذشته به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

در صورتی که بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موجود، در مهلت تعیین شده نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام نکنند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است اقدامات نظارتی مقتضی از جمله سلب حق تقدم از آن دسته از سهامداران غیردولتی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که در افزایش سرمایه مشارکت نکرده‌اند را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط در مورد آنها اعمال کنند.

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ هیات وزیران درخصوص «افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک های غیردولتی، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک های قرض الحسنه» طی نامه شماره ۲۳۴۸۹۶ در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

منبع: اکوایران

613751