نتانیاهو: به رفح حمله می‌کنیم!

نخست وزیر اسرائیل، اظهارات جو بایدن درباره این که رویکرد او در قبال جنگ غزه «بیش از کمک به اسرائیل، به اسرائیل آسیب می‌زند» را رد کرد.
تصویر نتانیاهو: به رفح حمله می‌کنیم!

به گزارش سایت خبری پرسون، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اظهارات جو بایدن درباره این که رویکرد او در قبال جنگ غزه «بیش از کمک به اسرائیل، به اسرائیل آسیب می‌زند» را رد کرد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود نتانیاهو «باید توجه بیشتری به تلفات جان بی‌گناهان در نتیجه اقدامات انجام شده» در غزه داشته باشد و این موضع او برای منافع اسرائیل مضر است.

به گزارش گاردین، نتانیاهو یکشنبه شب در مصاحبه با پولیتیکو به سخنان بایدن پاسخ داد. او گفت: «اگر منظور بایدن این است که من سیاست‌های شخصی را علیه خواست اکثریت اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنم، و این به منافع اسرائیل لطمه می‌زند، پس از هر دو جنبه در اشتباه است.»

بایدن که در طول جنگ پنج ماهه با حماس از اسرائیل حمایت کرده اما ناامیدی‌اش از نتانیاهو به طور فزاینده‌ای نمایان شده است، انتقاد خود را در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی مطرح کرد.

بایدن گفت که حمله احتمالی به رفح - آخرین مکان امن نسبی در غزه - برای او «خط قرمز» است، اما افزود که هرگز حمایت از «اسرائیل» را رها نخواهد کرد. او گفت: «دفاع از اسرائیل هنوز حیاتی است، بنابراین هیچ خط قرمزی وجود ندارد که ارسال همه سلاح‌ها را قطع کنم تا آن‌ها برای محافظت از خود گنبد آهنین نداشته باشند.»

نخست‌وزیر اسرائیل به پولتیکو گفت که خط قرمز اسرائیل تکرار نشدن حمله‌ای مشابه حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل است و در این راستا اسرائیل وارد رفح خواهد شد. نتانیاهو گفت: «وارد رفح خواهیم شد و در آستانه پایان دادن به آخرین بخش جنگ هستیم.»

نتانیاهو در گفتگو با پولیتیکو پیش‌بینی کرد که درگیری‌ها ممکن است چهار تا هشت هفته دیگر طول بکشد. او گفت: «شاید شش هفته، شاید چهار هفته.»

نتانیاهو مدعی شد اسرائیلی‌ها می‌گویند زمانی که حماس را نابود کردیم، آخرین کاری که باید انجام دهیم این است که تشکیلات خودگران فلسطین را که فرزندان خود را با تروریسم آموزش می‌دهد و برای تروریسم هزینه می‌کند، مسئول اداره غزه قرار دهیم.

منبع: اکوایران

613570