بیرانوند همه‌جوره از دروازه‌بان استقلال عقب است

نگاهی به آمار عملکرد دروازه‌بانان ملی پوش تیم‌های سرخابی در آستانه دربی ۱۰۳ شرایط یکی از این دو نفر را نسبت به دیگری بهتر توصیف می‌کند.
تصویر بیرانوند همه‌جوره از دروازه‌بان استقلال عقب است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی دروازه‌بانان ملی‌پوش تیم‌های پرسپولیس و استقلال که چهارشنبه هفته جاری باید در دیدار دربی رو در روی هم قرار بگیرند در شرایطی نسبتا متفاوت به این مسابقه خواهند رسید.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال کشورمان در طول ۱۹ بازی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تاکنون ۱۳ بار دروازه خود را باز شده دیده و تنها در «۸ دیدار» از مجموع ۱۸ مسابقه‌ای که درون زمین حضور داشته توانسته دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد و هیچ گلی دریافت نکند.

بیرانوند به دلیل ۴ کارته شدن پیش از دیدار برگشت مقابل ذوب آهن یک هفته هم به میدان نرفت و امیررضا رفیعی نفر دوم دروازه‌بانی تیم پرسپولیس در آن مسابقه به جای او درون دروازه ایستاد که البته پرسپولیس آن مسابقه را بدون گل خورده به پایان رساند. در واقع اگر بیرانوند در هر ۱۹ مسابقه هم حضور داشت و در دیدار مقابل ذوب آهن هم گل نمی‌خورد باز هم از رقیب ملی‌پوش استقلالی اش یک بازی کمتر کلین‌شیت کرده بود.

پرسپولیس در حال حاضر با کسب ۳۹ امتیاز از ۱۹ بازی و تفاضل گل مثبت ۱۳ در رده دوم جدول قرار دارد.

اما در سوی دیگر میدان دروازه‌بان دوم تیم ملی یعنی سیدحسین حسینی با آماری بهتر و تعداد کلین شیت‌های بیشتر به استقبال دربی سوم خواهد آمد.

سید حسین حسینی در ۱۹ بازی گذشته که همواره بازوبند کاپیتانی تیم استقلال را نیز بر بازو بسته است در «۱۱ دیدار» موفق شده دروازه تیمش را بسته نگه دارد. حسینی تاکنون ۱۰ گل خورده و استقلال در جدول رده‌بندی با تفاضل گل مثبت ۱۷ و امتیاز ۴۲ در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد.

بدون شک یکی از تقابل‌های اصلی در دربی صد و سوم چهارشنبه بیست و سوم اسفند ماه جاری رقابت جدی و حساس دو دروازه‌بان ملی پوش تیم‌های پرسپولیس و استقلال خواهد بود.

ناگفته نماند؛ این مسابقه قرار است ساعت ۲۰ همین چهارشنبه در استادیوم آزادی برگزار شود.

منبع: خبرورزشی

613524