سی‌ان‌ان:

رژیم صهیونیستی با ساخت یک جاده باریکه غزه را تقسیم کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که طبق بررسی تصاویر ماهواره‌ای، اسرائیل با ساخت جاده‌ای موسوم به «کریدور نتساریم» (Netzarim Corridor) که سرزمین‌های اشغالی را به دریای مدیترانه متصل می‌کند، عملا باریکه غزه را به دو نیم تقسیم کرد.
تصویر رژیم صهیونیستی با ساخت یک جاده باریکه غزه را تقسیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت: تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، جاده‌ای که توسط ارتش رژیم صهیونیستی ساخته شده و به دریای مدیترانه رسیده است، غزه را به دو بخش شمالی و جنوبی قسمت کرده است، اقدامی که بخشی از طرح امنیتی اسرائیل برای کنترل این منطقه به شمار می رود.

بنابر تحلیل سی‌ان‌ان، تصاویر ماهواره‌ای از ۶ ماه مارس (۱۶ اسفند ۱۴۰۲) نشان می دهد یک جاده شرق به غرب برای هفته ها در دست ساخت بوده، اکنون از منطقه مرزی غزه و اسرائیل از میان غزه که کلا ۶.۵ کیلومتر وسعت دارد، شمال غزه از جمله شهر غزه را از جنوب آن که تحت محاصره است، به دو قسمت تقسیم کرده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره به سی‌ان‌ان گفت که از این مسیر بعنوان یک پایگاه عملیاتی در منطقه و گذرگاهی برای عبور نیروها و همچنین تجهیزات لجستیکی استفاده می‌شود.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به زمان تکمیل این مسیر نیز به این شبکه خبری آمریکایی گفت که این جاده پیش از جنگ غزه وجود داشته و به علت آسیب دیدن آن به دلیل تردد خودروهای نظامی در حال نوسازی است و آغاز و پایانی برای آن وجود ندارد.

تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در ادامه این گزارش نوشت: تصاویر متعدد ماهواره ای نشان می دهند که اسرائیل چگونه پیش و پس از ۷ اکتبر اقدام به ساخت این مسیر موسوم به کریدور نتساریم کرده است و طبق تصاویری که در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند ۱۴۰۲) توسط شرکت ماهواره ای آمریکایی «مکسار تکنالوژی» (Maxar Technologies) گرفته شده، بخش‌هایی از این مسیر به تازگی توسط بولدوزرهایی از سمت شرق به غرب در حال فعالیت را نشان می دهند و تصویر ماهواره ای از ۶ مارس که توسط دیگر شرکت ماهواره ای آمریکایی «پلانت لبز» Planet Labs ارائه شده، ساخت و ساز جدید را نشان می دهند که تا ساحل مدیترانه رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد؛ این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است؛ در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین در نبرد تمام عیار خود با ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵۵ روز اخیر تلفات و خسارت های زیادی به این رژیم وارد کرده اند.

منبع: ایرنا

613188