استقبال مردم از حراج سکه در مرکز مبادله/ چه خبر از عالم اقتصاد؟

دیروز دربازارهای داخلی قیمت طلا و ارز تغییرنکرد اما دربازارخودرو قیمت پژو پارس همچنان تمایل به صعود داشت،شاخص بورس هم بعداز یک صعود پرشتاب کاهش یافت.در بازارجهانی نیز قیمت هر اونس طلا از مرز ۲هزارو۱۰۰دلار گذشت. دیروز همچنین دومین حراج سکه در مرکز مبادله انجام شد که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.
تصویر استقبال مردم از حراج سکه در مرکز مبادله/ چه خبر از عالم اقتصاد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مروری بر رویدادهای اقتصادی نشان می‌دهد در دادوستدهای روز گذشته در بازارهای داخلی قیمت طلا و ارز نوسان خاصی نداشت اما در مقابل قیمت پژو پارس که تردیدها نسبت به تولید آن در سال بعد افزایش یافته باز هم شیب صعودی داشت.

وزیر صنعت اما در این‌باره گفت: ممکن است برخی خودروها هنوز در تطبیق با استانداردها نمره مطلوب را دریافت نکرده باشند، به همین دلیل مشکلاتی در تولید آنها وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم این موضوع حل شود تا کسانی که ثبت‌نام کردند به محصول مورد تقاضای خود برسند.

شاخص بورس تهران اما برخلاف مسیر سایر بازارها و بعد از رشد پرشتاب روز سه‌شنبه ۶هزارو۴۷۵واحد کاهش یافت. دیروز همچنین دومین حراج سکه در مرکز مبادله طلا و ارز انجام شد و به‌دلیل استقبال مردم معاملات آن تا ساعت ۴بعدازظهر تمدید شد. آنطور که مرکز مبادله اعلام کرده حراج‌های بعدی سکه طلای مرکز مبادله ایران روزهای شنبه (۱۹اسفندماه) و یکشنبه (۲۰اسفندماه) و دوشنبه (۲۱اسفندماه) هفته آینده برگزار خواهد شد.

دیروز در عین حال جشنواره و نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت‌ماه مبارک رمضان در تهران به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد و تا ۲۵اسفندماه ادامه خواهد داشت. سازمان مالیاتی نیز اعلام کرد بدون داشتن پرونده مالیاتی، برای کسی دستگاه کارتخوان صادر نمی‌شود.

در عین حال با انتشار گزارش شاخص مدیران خرید مشخص شد این شاخص در آستانه بازار شب عید وماه مبارک رمضان به ۵۵.۰۵ رسیده است که نشان می‌دهد پس از ۳‌ماه حضور در محدوده خنثی و رکودی، به بالاترین مقدار ۹ماهه افزایش پیدا کرده است.

مهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت ایران نیز در مورد تخلفات شرکت‌هایی مانند موبایل موسوی (اسپانسر باشگاه استقلال) و کورش کمپانی گفت: اسپانسر باشگاه استقلال واردکننده حتی یک موبایل هم نیست و مانند کورش کمپانی همه تلفن‌ها را از فروشندگان موبایل داخلی تهیه و به مردم عرضه می‌کند.

از اقتصاد جهان چه خبر؟

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی پس از افزایش احتمالات درمورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور تا لحظه تنظیم این گزارش ۱۳.۵درصد افزایش یافت و به ۲هزارو۱۴۱دلار رسید.

قیمت بیت کوین هم که در طول روزهای گذشته رشدهای پرشتابی را تجربه کرده بار دیگر افزایش یافت و تا لحظه تنظیم این گزارش در ساعت ۱۸ با ۵درصد رشد به ۶۶هزارو۶۰۵ دلار رسید. اتریوم اما رشد بیشتری داشت و با ۷.۷درصد افزایش به ۳هزارو۷۹۳دلار رسید. دستیار ارشد سیاست خارجی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت: گروه بریکس قصد دارد سیستم پرداخت مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال ایجاد کند. یوری اوشاکوف اضافه کرد: ما معتقدیم که هدف مهم آینده، ایجاد سیستم پرداخت تسویه حساب مستقل در چارچوب بریکس است که مبتنی بر مدرن‌ترین فناوری‌ها مانند ارزهای دیجیتال و بلاک چین باشد.

بانک جهانی هم در گزارش مفصلی اعلام کرد: از بین بردن شکاف جنسیتی می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهانی را بیش از ۲۰درصد افزایش دهد و نرخ رشد جهان را در دهه آینده ۲برابر کند، طبق اعلام این نهاد بین‌المللی نابرابری در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله آموزش، بهداشت، کار، دستمزد و مشارکت نیروی کار ادامه دارد و زنان فقط از دوسوم حقوق مردان برخوردار هستند.

منبع: تسنیم

613067