خریدار استقلال هم لو رفت/ مشتری پولدار برای آبی‌ها

فتح الله زاده در مورد اینکه چرا در مورد فروش استقلال خبری به گوش نمی‌رسد گفت: این موضوع صحت ندارد.
تصویر خریدار استقلال هم لو رفت/ مشتری پولدار برای آبی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی برای دریافت مجوز حرفه‌ای، موضوعی است که این روزها به سوژه داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. سرخابی‌ها برای حضور در دوره بعدی رقابت‌های باشگاهی در آسیا موسوم به لیگ نخبگان و یا سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، نیازمند دریافت مجوز حرفه.ای هستند.

تاریخ یازدهم فروردین به عنوان آخرین ددلاین تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارسال مدارک در سامانه AFC جهت دریافت مجوز حرفه‌ای اعلام شده است. در روزهای گذشته از سازمان تأمین اجتماعی به عنوان خریدار پرسپولیس یاد شده بود و گفته می‌شد استقلال نیز به وزارت ورزش واگذار می‌شود که حداقل بحث واگذاری سرخ پوشان منتفی شد.

در این میان، واگذاری پرسپولیس به وزارت کار مطرح شد که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفته بود: چنانچه چنین افتخاری داشته باشیم که سهامدار عمده پرسپولیس باشیم، صندوق‌های ما تمام قد استقبال می‌کنند و ما بر این باوریم که این باشگاه‌ها می‌توانند نه تنها خودکفا باشند، بلکه درآمدزا خواهند بود.

درخصوص مباحث مربوط به واگذاری دو باشگاه، علی فتح الله زاده مهمان برنامه ورزشی شبکه خبر بود و او درخصوص برخی مسائل به صحبت پرداخت. مدیرعامل سابق استقلال گفت: ما وقت کافی برای واگذاری سرخابی‌ها نداریم چون اگر آنها را واگذار نکنیم، هر دو تیم را از آسیا حذف می‌کنند که این برای کشورمان اتفاق خوبی نیست.

او ادامه داد: من امروز ناراحت می‌شوم که بعضی‌ها در مورد خرید پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. این دو تیم سرآمد آسیا هستند. اگر فروش دو باشگاه را بین المللی کنید، خارجی‌ها برای خرید استقلال و پرسپولیس صف می‌بندند. چرا این دو تیم را به این روز انداخته‌ایم؟ چون یک عده کارنشناس برای بحث واگذاری آمده‌اند نه کارشناس. بعضی‌ها می‌خواهند که در ظاهر استقلال و پرسپولیس را بفروشند وگرنه دادن این دو باشگاه به بخش خصوصی چقدر زمان می‌برد؟

وی در مورد اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان می‌توانند استقلال را اداره کند گفت: خیر، اصلا مجلس قانونی را تصویب کرده که وزارت ورزش نمی‌تواند به مجموعه‌های حرفه‌ای کمک مالی بکند.

فتح الله زاده در مورد اینکه چرا در مورد فروش استقلال خبری به گوش نمی‌رسد گفت: این موضوع صحت ندارد چرا که صنایع پتروشیمی به دنبال خرید استقلال است و در حال انجام کارهای آن هستند.

او در مورد اینکه آیا پتروشیمی غدیر یکی از خریداران استقلال گفت: یکی از پتروشیمی‌ها است. من به آقای مرتضوی هم می‌گویم که به نظر من باید هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را به سمت صنایع پتروشیمی هل داد تا مالکیت آنها را بر عهده بگیرند. چرا که صنایع پتروشیمی درآمد خوبی دارند.

مدیرعامل سابق استقلال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در بعضی از وزارتخانه‌ها بودجه اجتماعی وجود دارد که میزان بعضی از آنها به ۲۰۰۰ میلیارد می‌رسد. هزینه استقلال پرسپولیس نهایتاً ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است. ما از این دو هزار میلیاردها خیلی داریم. من به آقای مرتضوی و دولت پیشنهاد می‌دهم این‌ها را وارد صندوق کنند و بیخود دست مدیری ندهند که در مجموعه خودش استخر، سونا و جکوزی می‌سازد که ۵ نفر در آن شنا کنند.

منبع: همشهری

613036