پیشنهاد ویژه فدراسیون به افشین قطبی؛ بیا و همزمان سرمربی باش!

افشین قطبی حدود دو سال قبل هدایت ونکوور را برعهده گرفت. او برای فصل جدید که از چند هفته دیگر آغاز می‌شود نیز تحت قرارداد باشگاه کانادایی است.
تصویر پیشنهاد ویژه فدراسیون به افشین قطبی؛ بیا و همزمان سرمربی باش!

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از پایان جام ملت‌های آسیا بود که امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی پیشنهاد حضور در تیم ملی را به افشین قطبی داد. سرمربی سابق تیم ملی در طول تورنمنت و در مصاحبه‌های مختلف به تمجید از کادر فنی پرداخت و یکی از حامیان تیم ملی در جام ملت‌ها بود. از آن روز تا به حال اما خبر جدیدی درباره توافق فدراسیون فوتبال با افشین قطبی منتشر نشده است. حتی امیر قلعه‌نویی نیز در جدیدترین مصاحبه خود تأکید کرد که فدراسیون فوتبال و افشین قطبی باید شرایط را در نظر بگیرند و در این مورد به توافق برسند.

رده هفتم لیگ کانادا

افشین قطبی نوامبر ۲۰۲۲ و بعد از حضور در سوپرلیگ چین راهی کانادا شد تا هدایت ونکوور را برعهده بگیرد. قطبی در فصل ۲۰۲۳ سوپرلیگ کانادا ۲۸ بار روی نیمکت ونکوور نشست که حاصل آن ۸ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۵ شکست بود. ونکوور ۲۹ امتیاز کسب کرد و با این امتیاز رده هفتم جدول هشت تیمی لیگ کانادا را به خود اختصاص داد.

تمام آمارهای ضعیف به نام قطبی
قطبی که سابقه قهرمانی در لیگ ایران را همراه پرسپولیس در کارنامه دارد، در کانادا تمام آمارهای ضعیف را به نام خود ثبت کرد. ونکوور با ۵۰ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را به خود اختصاص داد، با ۲۸ گل زده دومین خط حمله ضعیف لیگ را به دست آورد و با تفاضل گل منفی ۲۲ از این حیث در رده آخر ایستاد. همچنین بیشترین شکست (۱۵ باخت) نیز در کارنامه ونکوور به ثبت رسید. شکست ۵ بر صفر مقابل اتلتیکو اتاوا، ۶ بر ۳ برابر پسیفیک و ۵ بر یک مقابل کاوالری هم سنگین‌ترین باخت‌هایی بودند که ونکوور متحمل شد.

قرارداد با ونکوور
افشین قطبی حدود دو سال قبل هدایت ونکوور را برعهده گرفت. او برای فصل جدید که از چند هفته دیگر آغاز می‌شود نیز تحت قرارداد باشگاه کانادایی است. مالکیت این باشگاه برعهده رابرت فرند است. مهاجم سابق تیم ملی کانادا و باشگاه‌های هرتابرلین، هیرنفین، بوریسیا مونشن‌گلادباخ و اینتراخت فرانکفورت. او علاقه بسیاری به سبک کاری قطبی دارد و به همین دلیل و حتی بعد از عملکرد ضعیف در فصل ۲۰۲۳ نیز تصمیم دارد از مربی ایرانی روی نیمکت تیمش استفاده کند.

افشین قطبی سال‌ها سرمربی بوده و در باشگاه‌های بزرگی چون پرسپولیس، شیمیزو اس پالس، بوریرام، شیجیاژوانگ و ونکوور حضور داشته و روی نیمکت تیم ملی هم نشسته است. قطبی به همین دلیل مخالف دستیاری در تیم ملی است و این مسأله را اعلام هم کرده. او دوست دارد به عنوان مشاور تجربیات خود را در اختیار تیم ملی قرار بدهد. ضمن اینکه او در لیگ کانادا مشغول فعالیت است و نمی‌تواند در تمام طول سال و همه اردوها در کنار تیم ملی باشد.

فدراسیون فوتبال با تصمیم امیر قلعه‌نویی در حال مذاکره با افشین قطبی است. قلعه‌نویی علاقه‌مند است تا به هر نحوی که شده از تجربیات قطبی استفاده کند، حتی در قامت یک مشاور. باید دید شرایط قراردادی به کجا می‌رسد و آیا قطبی به لحاظ مالی و زمانی با فدراسیون توافق می‌کند یا نه؟ یکی از پیشنهادهای دیگر این است که قطبی همزمان سرمربی تیم امید هم باشد که با توجه به قرارداد با ونکوور کمی سخت است.

منبع: ورزش سه

612857