رصد هوشمند حریم تهران توسط نیروهای شهربان و حریم بان

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران،گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون ماموریت توسط نیروهای ما انجام شده و از اول اسفند نیز استفاده آزمایشی از البسه و خودروهای دوربین دار در دستور کار قرار گرفته است.
تصویر رصد هوشمند حریم تهران توسط نیروهای شهربان و حریم بان

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود رنجبریان روز سه‌شنبه افزود: این طرح در یک بازه ۲ ماهه در حال اجراست و در نهایت حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نیروی آموزش دیده، سه ماموریت خاص صیانت از ساخت و ساز، انضباط شهری و حریم را به صورت هوشمند انجام می دهند.

وی درمورد اخذ مجوزهای قانونی در این زمینه هم گفت: مجوزهای لازم برای استفاده از دوربین البسه و خودرویی را اخذ کرده ایم و برای صیانت از ساخت و سازها به صورت هوشمند آمادگی کامل وجود دارد.

رنجبریان ادامه داد: در سطح شهر تهران با ۴۵۰ اکیپ خودرویی و ۲ هزار و ۴۰۰ نیرو موضوع هوشمندسازی را دنبال کنیم.

وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر حریم شهر تهران را باید به صورت هوشمند رصد کنیم و در این راستا توافق های خوبی با دانشگاه امام حسین(ع) داشته ایم و دیدگاه های خود را در این باره بیان کرده ایم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: جلوگیری از تغییر در حریم برای ما مهم است و در این راستا از پهبادها و نقشه های هوایی استفاده می کنیم.

رنجبریان این را هم گفت که بالغ بر ۲ میلیون ماموریت در طول امسال انجام داده ایم که یک چهارم آن مربوط به انضباط شهری بوده است اما بقیه آن مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.

وی یادآور شد: وظیفه ما شناسایی تخلف ها و اطلاع رسانی آن به نواحی شهرداری است که بعد از آن بحث اخطار یا صیانت و توافقات انجام می شود که آن قسمت بر عهده ما نیست.

منبع: ایرنا

612706

مطالب مرتبط