واکنش کنعانی به ادعای ساخت پایگاه نظامی توسط ایران در سودان

سخنگوی وزارت خارجه درباره بیانیه شب گذشته شورای همکاری خلیج فارس که مدعی مالکیت کویت و عربستان سعودی بر میدان آرش شدند، صحبت کرد.
تصویر واکنش کنعانی به ادعای ساخت پایگاه نظامی توسط ایران در سودان

به گزارش سایت خبری پرسون، کنعانی گفت: مواضع اصولی خود را مبتنی بر قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل اعلام کردیم. طرح ادعاهای بی اساس و یکجانبه هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: در ارتباط با بهره برداری از منابع مشترک در خلیج فارس و میدان آرش، جمهوری اسلامی ایران براساس مذاکرات دوجانبه خود با دولت کویت و سوابق مذاکراتی که در این زمینه وجود دارد، همواره بر همکاری سازنده مبتنی بر منافع و مصالح مشترک تأکید کرده است و در گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات کویتی بر تداوم مذاکرات حقوق و فنی تاکید کردیم. نگاه ما به مناسبات با همسایگان نگاه مبتنی بر تلاش برای ایجاد فضای مثبت و سازنده و تامین منافع مشترک و حل و فصل موضوعات مورد اختلاف از طریق گفت‌وگوهای فنی و دوستانه و خارج از طرح موضوعات در چارچوب رسانه‌هاست.

کنعانی گفت: طرح این موضوعات در فضای رسانه‌ای و درج آن در بیانیه‌های یکجانبه به هیچ وجه کمک کننده نیست.

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر درخواست ایران از سودان برای ساخت پایگاه در دریای سرخ و رد این موضوع از سوی وزیر خارجه سودان بیان کرد: آفتاب آمد دلیل آفتاب. وزیر خارجه سودان تکذیب کرده و در خبرها نیز آمده است و نفس ادعایی که مطرح شده همانطور که وزیر خارجه سودان مطرح کرده ادعای بی اساس با انگیزه و اهداف سیاسی است.

منبع: فارس

612580