دستگیری کلاهبردار ۴۰ میلیاردی

پزشک قلابی که با خرید چک و جعل هویت صاحبان چک‌ها از فروشندگان کالاهای پزشکی ۴۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
تصویر دستگیری کلاهبردار ۴۰ میلیاردی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند فردی ناشناس با ارائه چک از آنها کلاهبرداری کرده است. کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های خود متوجه شدند متهم اقدام به خرید دسته چک کرده و پس از آن با جعل کارت شناسایی صاحبان چک اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم خود را پزشک متخصص معرفی کرده است، گفت: در ادامه تحقیقات سایبری مشخص شد مجرم پس از در اختیار گرفتن چک‌ها و جعل هویت صاحبان چک، قربانیان خود را که عموماً فروشندگان کالاهای گران‌قیمت پزشکی بوده و در سایت‌های اینترنتی آگهی منتشر کرده بودند شناسایی کرده و پس از حضور در محل با ارائه یک برگ چک به تاریخ روز کالای مورد نظر را تحویل گرفته و از محل خارج شده است.

معظمی‌گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شاکی‌های پرونده به بیش از ۶۰ نفر گفت:‌ با تلاش‌ها و اقدامات شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا این متهم اینترنتی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در مخفیگاه خود در یکی از مناطق جنوبی پایتخت دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

همچنین محل اختفای این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن بیش از یک‌صد فقره مدرک جعلی از جمله کارت ملی، کارت شناسایی پزشک متخصص و دیگر کارت‌های هویتی و تعداد زیادی دسته چک خریداری شده کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اضافه کرد:‌ برای متهم که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است پرونده‌ای تشکیل و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان از سوی پلیس فتا ادامه دارد.

منبع: مشرق

612546