تهران در آستانه قرار گرفتن در وضعیت قرمز

شاخص کیفیت هوای شهر تهران برای دومین روز متوالی در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد و در آستانه قرار گرفتن در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد.
تصویر تهران در آستانه قرار گرفتن در وضعیت قرمز

به گزارش سایت خبری پرسون، هوای امروز شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

با توقف سامانه بارشی و وزش باد در پایتخت، شاخص کیفیت هوای شهر برای دومین روز متوالی در وضعیت نارنجی است و هم اکنون شاخص لحظه‌ای با قرار گرفتن روی عدد ۱۳۶ برای بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان ناسالم اعلام شده و به این افراد توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار داشت.

بر اساس اطلاعات دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هم اکنون چندین منطقه از جمله پیروزی منطقه (۱۳)، دانشگاه تربیت مدرس منطقه (۶)، شاد آباد منطقه (۱۸)، میدان فتح منطقه (۹) و شهرداری منطقه (۱۹) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد و مابقی مناطق نیز در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

هوای تهران در آستانه قرمز شدن

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: فرارو

612524