بشار اسد: سرنوشت جهان به روسیه وابسته است

رئیس جمهور سوریه افزود: روسیه کشوری است که سرنوشت جهان به آن وابسته است.
تصویر بشار اسد: سرنوشت جهان به روسیه وابسته است

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اسپوتنیک، بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه سولوفیوف درباره انتخابات ریاست جمهوری در روسیه اظهار داشت: موضع سوریه درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روسیه واضح است و دمشق، از نامزدی که در کنار ما با تروریسم جنگیده است، حمایت می کند.

وی افزود: اگر به روسیه به عنوان کشوری که در کنار ما علیه تروریسم جنگید نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد، موضوع انتخابات ریاست جمهوری روسیه بر ما تأثیر خواهد گذاشت و ما نمی توانیم آن را به عنوان یک موضوع داخلی برای آن کشور در نظر بگیریم.

بشار اسد تصریح کرد: شخصی که تصمیم به مشارکت در جنگ و مبارزه با تروریسم در سوریه گرفت برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس جمهور سوریه درباره ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز گفت: او یک بازیگر طنز و فیلم های کمدی است و قبل از ریاست جمهوری در این زمینه فعالیت داشت. اتفاقا در آن زمینه بیش از رهبری اش بر اوکراین، موفق بود.

بشار اسد درباره تأثیر تحریم های اعلام شده توسط زلنسکی علیه وی به طعنه اظهار داشت: این تحریم ها، باعث پریشانی عصبی من شده است!

در ماه مارس سال ۲۰۲۳ رئیس جمهور اوکراین، بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و حسین عرنوس نخست وزیر سوریه را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه اوکراین در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ نیز، در واکنش به اقدام دمشق در به رسمیت شناختن جمهوری های خلق لوهانسک و دونتسک، از فروپاشی روابط دیپلماتیک با سوریه – بدون قطع روابط کنسولی بین دو کشور خبر داد.

منبع: الف

612469

نظرات شما ( 1 نظر )

گمنام |
یکشنبه 13 اسفند 140223:52
سرنوشت امثال بشار اسدها در دنیا وابسته به روسیه است