اختلال در سایت حراج سکه/ مرکز مبادله: مردم عجله نکنند، حراج‌های بعدی را بزودی اعلام می‌کنیم

همزمان با آغاز حراج سکه در مرکز مبادله از ساعت ۱۲ امروز، سایت حراج سکه با اختلال همراه شده که به گفته سخنگوی مرکز مبادله، علت این اختلال حجم بالای مراجعه مردم برای احراز هویت و ثبت سفارش است.
تصویر اختلال در سایت حراج سکه/ مرکز مبادله: مردم عجله نکنند، حراج‌های بعدی را بزودی اعلام می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق اعلام قبلی از ساعت 12 امروز حراج ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شده است ولی از همان دقایق نخست شروع حراج، سایت معرفی شده برای حراج سکه با اختلال همراه شده است.

بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران علت اختلال سایت حراج سکه را بالا بودن تقاضای مردم برای احراز هویت و ثبت سفارش اعلام کرد و گفت: به همین منظور بنا شد که زمان احراز هویت تا ساعت 15 تمدید شود.

او ضمن تأکید براینکه حجم ثبت سفارش و احراز هویت بسیار بالاست، گفت: از ساعت 12 تا 15 متقاضیان باید سفارش گذاری می کردند ولی به دلیل حجم بالای تقاضا تصمیم گرفته شد تا مهلت احراز هویت نیز تا ساعت 15 تمدید شود.

وی با تأکید براینکه مردم همزمان می توانند احراز هویت را با ثبت سفارش انجام دهند، گفت: الان احراز هویت بسته نشده است؛ ولی مردم عجله نکنند اگر امروز فرصت احراز هویت نشد در حراج بعدی شرکت کنند. زمان حراج بعدی بزودی اعلام می شود.

به گزارش تسنیم، حراج سکه طلا از ساعت 12 امروز یکشنبه 13 اسفندماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شده و عموم مردم می توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند.

در این مرحله از حراج سکه مرکز مبادله؛ ربع سکه های طلای با ضرب سال 1386 عرضه می شود و زمان عرضه سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می شود.

هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر 5 قطعه است. شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص از ساعت 15 تا 16 همان روز است و ساعت 16 نیز نتایج حراج اعلام می شود.

متقاضیان شرکت در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران می توانستند از بامداد روز شنبه 12 اسفند ماه وارد سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران به آدرس market.ice.ir شده و فرایند ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

افرادی که یکبار در سامانه فرایند احراز هویت را با موفقیت انجام داده اند، دیگر نیازی به احراز هویت مجدد ندارند و می توانند با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوند. متقاضیان در حفظ و نگهداری از نام کاربری و رمز عبور، اهتمام لازم را داشته باشند.

گفتنی است، پس از ثبت سفارش توسط متقاضیان خرید، مرتب‏ سازی و اولویت‏ بندی سفارش‏ ها بر اساس بالاترین قیمت پیشنهادی صورت می‏ گیرد و در قیمت‏ های یکسان، زمان ورود ثبت سفارش، مبنا خواهد بود.

عرضه‏ کننده بر اساس وضعیت سفارش‏ ها و قیمت‏ های متعارف روز حراج، حداقل قیمت را تعیین خواهد کرد و به سفارش‏ های با قیمت بیشتر از آن، سکه تخصیص داده می‏ شود.

بدیهی است اولویت تخصیص سکه بر مبنای قیمت و زمان سفارش‏ گذاری از ساعت 12:00 تا 15:00 روز حراج است و زمان واریز وجه در کیف پول، تاثیری در تعیین اولویت ندارد.

سامانه، قیمت پایه‏ از‏ پیش‏ تعیین‏ شده ندارد و قیمت پیشنهادی ثبت‏ شده توسط متقاضی در سامانه، مبنای تخصیص است.

منبع: ایسنا

612371