سلاجقه:

حفظ طبیعت در سفرهای عید مهمترین درخواست ماست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در نوروز ۱۴۰۳ هم طرح ایران پاک و مسیر سبز را به تمامی استانداران ابلاغ کردیم تا برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های محیط‌زیستی پاک و سالم بهترین شرایط فراهم شود.
تصویر حفظ طبیعت در سفرهای عید مهمترین درخواست ماست

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز، گفت: همانند سال‌های گذشته طرح ایران پاک و مسیر سبز را به تمامی استانداران ابلاغ کردیم تا با اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی، مراکز گردشگری و زیستگاه‌های طبیعی استان، مسیرهای گردشگری برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های محیط‌زیستی پاک و سالم فراهم شود.

او همچنین افزود: بحث پلاستیک را به سه دستگاه راهداری، شهرداری‌ها و دهداری‌ها ابلاغ کردیم. ما در مسیرهای ورودی به کشور پلاستیک را اصلا نمی‌پذیریم. نباید اجازه دهیم این کیسه‌ها بیش از این، منابع آب و خاک کشور را آلوده کنند و فضای شهرها و روستاها را زشت جلوه دهند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه حفظ طبیعت در سفرهای عید مهمترین درخواست ماست، ادامه داد: در کنار این موارد آلایندگی رودخانه‌ها و منایع آب طبیعی و پسماندها را با تمام قوا پیگیری می‌کنیم.

منبع: میراث آریا

612354