:

وعده وزیر کشور به سیل‌زدگان بلوچستان

وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای امدادی و خدمات‌رسان با تمام توان پای کار هستند، گفت: بیشتر مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده در حوزه راه‌های ارتباطی است که دستگاه‌های مسئول مشغول بازگشایی راه‌ها هستند.
تصویر وعده وزیر کشور به سیل‌زدگان بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی در جریان سفر به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان پیرامون سیل اخیر شهرستان‌های چابهار و دشتیاری اظهار داشت: طی چند روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم که این بارش‌ها در برخی مناطق به 100 تا 145 میلی‌متر می‌رسید که البته این امر موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم منطقه شد.

وزیر کشور افزود: برخی از روستاها در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری دچار آبگرفتگی شدند که از ابتدای ساعات بارش، خدمت‌رسانی در منطقه آغاز شد. در روستای «سند بهرام» از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتیاری آسیب‌هایی به محصولات کشاورزی به خصوص محصول هندوانه وارد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم همچنین تخریب کامل منازل نیز صورت نگرفت، اما برخی از منازل دچار آبگرفتگی شدند که خدمت‌رسانی به آنان نیز ادامه دارد. بیشتر مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده در حوزه راه‌های ارتباطی است و دستگاه‌های مسئول مشغول بازگشایی راه‌ها هستند.

وحیدی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش‌ها در روز سه‌شنبه تدابیری برای کنترل روان آب‌ها صورت گرفته است. خوشبختانه وجود برخی از زیرساخت‌ها از جمله سدها در منطقه موجب شده تا شدت سیلاب به شدت کاهش پیدا کند. با توجه به شرایط اقلیمی استان برنامه جامعی برای ذخیره بیشتر بارش‌ها پیش‌بینی شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم این استان وفادار به انقلاب هستند، اذعان کرد: انتخابات شکوهمندی در مناطق سیل‌زده برگزار شد و مردم توانستند رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

منبع: تسنیم

612312