بایدن یک فرمان اجرایی جدید صادر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی انتقال اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را به کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران و کره شمالی محدود کرد.
تصویر بایدن یک فرمان اجرایی جدید صادر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی انتقال اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را به کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران و کره شمالی محدود کرد.

رویترز گزارش داد، بر اساس این فرمان که چهارشنبه صادر شد، انتقال اطلاعات مالی، سلامتی، بیومتریک و مکانی آمریکایی‌ها به «کشورهای مورد نگرانی» از جمله روسیه، ایران، کوبا، چین، کره شمالی و ونزوئلا محدود شده است.

به نظر می‌رسد که این فرمان اجرایی شرکت‌های چینی مانند BGI را که در زمینه ژن‌ها مطالعه می‌کنند، در کانون هدف خود قرار داده است.

شماری از قانونگذاران حزب دموکرات در نامه ای از وزیر امور خارجه آمریکا خواستند برای حفاظت از امنیت خبرنگاران در نوار غزه و تضمین آزادی مطبوعات اقدامات موثری انجام دهد.

این در حالی است که کنگره آمریکا نیز در نظر دارد لایحه‌ای ارائه کند که بر اساس آن آژانس‌های فدرال که با شرکت‌های چینی BGI و Wuxi APPTEC قرارداد دارند، از انتقال اطلاعات ژنتیکی و سلامتی شهروندان آمریکایی به چین منع خواهند شد.

شرکت BGI گفته که اطلاعات بیماران آمریکایی را جمع‌آوری نمی‌کند و به داده‌های ژنتیکی و شخصی افراد دسترسی ندارد و لایحه کنگره باعث خواهد شد که این شرکت از بازار آمریکا خارج شود.

رویترز سال ۲۰۲۱ در گزارشی مدعی شده بود که BGI با کمک ارتش چین تست‌های پیش از تولد را تهیه کرده است که با استفاده از آنها اطلاعات ژنتیکی میلیون‌ها زن را جمع‌آوری می‌کند.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا سه‌شنبه گفتند که روسیه و چین از طریق شرکت‌های واسطه‌ای اطلاعات حساس شهروندان آمریکایی را جمع‌آوری کرده و از آنها در «طیف گسترده‌ای از فعالیت های بدخواهانه مانند حملات سایبری، جاسوسی و باجگیری» استفاده می‌کنند.

آنها گفتند: خرید اطلاعات از طریق واسطه‌ها در آمریکا امری قانونی است که این امر نشان‌دهنده شکاف در امنیت ملی این کشور است.

منبع: ایرنا

612029