فیلم مطرح کیاستمی را روی پرده ببینید

فیلم «زیر درختان زیتون» پنجمین فیلم از بخش مروری بر آثار عباس کیارستمی یکشنبه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۵ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.
تصویر فیلم مطرح کیاستمی را روی پرده ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ فیلم «زیردرختان زیتون» اثر تحسین شده فیلمساز فقید سینما که به عنوان نماینده ایران برای نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان به آکادمی علوم و هنر و فنون سینمای آمریکا معرفی شده بود، محصول سال ۱۳۷۳ و به مدت ۱۰۳ دقیقه است که با همکاری بنیاد کیارستمی یکشنبه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۵ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.

این فیلم در کنار فیلم های «خانه دوست کجاست؟» و «زندگی و دیگر هیچ» در مجموعه «سه گانه کوکر» جای می‌گیرد و نسخه مرمت شده آن به نمایش درخواهد آمد. در فیلم «زیر درختان زیتون» محمد علی کشاورز، حسین رضایی، طاهره لادانیان، فرهاد خردمند و ظریفه شیوا بازی کرده‌اند.

داستان «زیر درختان زیتون» که در روستای کوکر می گذرد، درباره جوانی به نام حسین است که به خواستگاری دختری به نام طاهره می‌رود، اما چون خانه ندارد به او پاسخ منفی می‌دهند. همان شب، زلزله، تمامِ مردم روستا را بی‌خانمان می‌کند. حسین بی‌خانمانی خود را با همه یکسان می‌بیند و خوشحال نیز هست. هفت روز می‌گذرد، در سرِ مزار، حسین متوجه می‌شود طاهره و مادربزرگش زنده مانده‌اند. گروهی برایِ ساختنِ فیلم به کوکر می‌آیند. حسین با آنها کار می‌کند. گروه طاهره را برایِ بازی در نقشِ زن حسین انتخاب می‌کند. طاهره سرآخر راضی به بازی در کنار حسین می‌شود، ولی خارج از مکالماتِ اجباری مربوط به نقشش، کلمه‌ای با حسین سخن نمی‌گوید و ...

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

منبع: ایسنا

611778