بازگشت نوراللهی به تیم ملی؟/ هافبک مورد علاقه خداحافظی کرد

احمد نوراللهی در این فصل هر ۱۲۵دقیقه یک گل زده یا یک پاس گل داده و حسابی در فوتبال امارات درخشیده است.
تصویر بازگشت نوراللهی به تیم ملی؟/ هافبک مورد علاقه خداحافظی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، حالا دیگر یکی از تفریحات و سرگرمی‌های رسانه‌های ورزشی، شده است اینکه هر هفته خبر درخشش احمد نوراللهی در لیگ امارات را منتشر کنند و حساب و کتاب گل‌های زده یا پاس گل‌های ارسالی‌اش را داشته باشند. این روند مخصوصا از جایی جدی شد که نوراللهی به شکلی غیرمنتظره دست به یک بی‌انضباطی در اردوی تیم ملی زد و مشمول سخت‌ترین تنبیه ممکن از سوی کادرفنی شد؛ خط‌خوردن برای همیشه و از دست‌دادن جام ملت‌های آسیا. نوراللهی هرگز به آن اتفاق واکنش شفاهی نداشته اما عکس‌العمل فنی او تماشایی بوده است؛ جایی که این بازیکن به شکل مستمر در حال درخشش با پیراهن الوحده است و هر هفته نگاه‌ها را به سمت خودش جلب می‌کند.

۵پاس گل بیشتر و ۷رده بالاتر از قائدی

الوحده این هفته در حالی از شکست یک بر صفر مقابل بطائح پیروزی ۲بر یک ساخت که گل تساوی این تیم را احمد نوراللهی روی یک ضربه قیچی برگردان بسیار تماشایی به ثمر رساند و به حق در پایان مسابقه به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. این، سومین گل نوراللهی در مسابقات لیگ بود. بین همه هافبک‌های میانی شاغل در امارات، فقط یک بازیکن یک گل بیشتر از نوراللهی زده و هافبک ایرانی در رده دوم قرار دارد. البته که نوراللهی ۳بار هم در لیگ‌کاپ موفق به گشودن دروازه رقبا شده که مجموع گل‌های او را به عدد ۶می‌رساند. دستاورد بزرگ‌تر احمد اما در جدول پاس گل‌هاست؛ جایی که این بازیکن ۶بار برای هم‌تیمی‌هایش پاس منجر به گل ارسال کرده و از این نظر در رده دوم جدول بهترین پاسورهای لیگ امارات قرار دارد.

نوراللهی در این فصل مجموعا ۱۵۰۵دقیقه برای الوحده به میدان رفته و آمار ۶گل و ۶پاس گل را به جا گذاشته؛ این یعنی او به‌طور متوسط هر ۱۲۵دقیقه یک گل زده یا یک گل برای تیمش ساخته است. اگر قرار باشد فقط روی لیگ متمرکز شویم، نوراللهی با اثرگذاری روی ۹گل، یازدهمین بازیکن مؤثر امارات به‌شمار می‌رود. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود اگر بدانیم مهدی قائدی با ۶گل و ارسال فقط یک پاس گل، در همین جدول ۷رتبه پایین‌تر از نوراللهی در رده هجدهم قرار گرفته است. قائدی در لیگ‌کاپ هم تنها یک گل زده تا در مجموع همه مسابقات، فقط یک گل بیشتر از نوراللهی به ثمر رسانده باشد و با ۵پاس گل کمتر. چنین اختلافی با توجه به تفاوت پست ۲بازیکن بسیار معنادار است.

بازگشت به تیم ملی؟

همه می‌دانند که مشکل نوراللهی در تیم ملی فنی نبود و به مسائل انضباطی مربوط می‌شد. آن حوزه به‌طور تمام و کمال در اختیار کادرفنی است و برای حفظ اقتدار سرمربی، رسانه‌ها معمولا زیاد مته به خشخاش نمی‌گذارند. به هر حال جام ملت‌ها به پایان رسید و شاید جای خالی نوراللهی هم به چشم آمد. حالا کادرفنی ابقا شده و روشن نیست چه سیاستی در مورد ستاره ایرانی الوحده در پیش خواهد گرفت. امید ابراهیمی به‌عنوان هافبک مورد علاقه احمد نوراللهی از تیم ملی خداحافظی کرده اما در عین حال خبری از عذرخواهی نوراللهی نبوده. به هر حال اردوی تیم ملی برای مسابقات فروردین به‌زودی تشکیل و همه‌چیز مشخص خواهد شد.

منبع: همشهری

611691