هشدار به کوهنوردان؛ کولاک و برف در ارتفاعات کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف، وزش باد شدید و کاهش دما در ارتفاعات کشور طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: طی این مدت انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی و … مخاطره‌آمیز است.
تصویر هشدار به کوهنوردان؛ کولاک و برف در ارتفاعات کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور اظهارکرد: پنجشنبه و جمعه (۳ و ۴ اسفندماه) ناپایداری‌های موقتی به شکل افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود. استقرار جوی پایدار در سایر مناطق کشور همراه با وزش باد و طی ساعات شب و اوایل صبح وقوع مه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وضعیت جوی کوهستان‌های کشور طی شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ اسفندماه) گفت: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی این مدت پیش‌بینی می‌شود. بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، بتدریج ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها طی یکشنبه در البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات کرمان در پایین دست منجر به جاری شدن سیلاب و در بالادست برف همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: طی شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به کاهش محسوس دما (مخاطره سرمازدگی)، بارش برف و کولاک و احتمال بهمن و ریزش سنگ، شرایط جوی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … مخاطره آمیز است.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: آسمان این مناطق پنجشنبه و جمعه نیمه ابری و گاهی مه آلود همراه با بارش پراکنده و شنبه و یکشنبه ابری و مه آلود خواهد بود و بارش برف از ظهر شنبه همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود. یکشنبه نیز بارش شدید برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی بعدازظهر شنبه تا اواخر یکشنبه شرایط وقوع بهمن در مسیر‌های مستعد وجود دارد.

منبع: ایسنا

611225