خانم بازیگر بیمار است اما تنها نیست

چند روز گذشته اعلام شد پردیس افکاری به علت ابتلا به سرطان، روزهای سختی را در تنهایی می‌گذراند.
تصویر خانم بازیگر بیمار است اما تنها نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، روز دوشنبه و در هجدهمین جشن سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان، مراسم بزرگداشتی برای دکتر قطب الدین صادقی، نویسنده، ‌کارگردان، ‌ پژوهشگر و مدرس تئاتر، ‌ برگزار شد. او در این جشن با بغض و تأسف بسیار در باره ابتلای پردیس افکاری به سرطان کبد خبر داد و گفت او در این شرایط و در تنهایی و بی کسی در بیمارستانی دورافتاده بستری شده و در حالی که تنها هزینه یکی از آمپول هایش که دو بار در روز باید تزریق شود، ‌ هشتصد هزار تومان است، ‌ هیچ نهاد و سازمانی از او حمایت نمی‌کند. دکتر صادقی اعلام کرد در این مدت جز یک خانم هیچ کس به دیدار او نرفته و از همه درخواست کرد به او کمک کنند.

صحبت‌های دلسوزانه او در باره بازیگر شناخته‌شده‌ای که در چندین نمایش قطب الدین صادقی هم حضور داشته و سال‌ها از فعالیت او خبری نبود، ‌ واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و بارها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. حتی بسیاری تازه متوجه شدند که او به ایران بازگشته است. اما آنچه در باره تنها ماندن پردیس افکاری در چنین شرایطی توسط قطب‌الدین صادقی مطرح شد، ‌ واکنش دوستان او را به دنبال داشت. از جمله حامد نصرآبادیان، نویسنده و کارگردان تئاتر که چندی پیش نمایش جامپ کات را در تئاترشهر روی صحنه داشت. او در تماس با همشهری آنلاین، توضیح می‌دهد: پردیس افکاری یکی از همکلاسی‌های من در دانشکده هنر و معماری در مقطع لیسانس بود. او یکی از بهترین بازیگران ما بود که مدتی به خارج از ایران مهاجرت کرد و بعد دوباره به کشور برگشت. او در این اواخر مبتلا به سرطان شده و این بیماری او را به هم ریخته است. در این میان با کمال تأسف هیچ نهاد دولتی مثل خانه تئاتر یا خانه سینما یا انجمن بازیگران از او حمایت نکرده است.»

نصرآبادیان می‌گوید: «بر خلاف این نهادها اما خانواده و دوستان پردیس افکاری همیشه کنار او بوده‌اند و الان هم هستیم. اخباری که به تازگی مطرح شده، او را بازیگری تنها و بی همراه نشان داده است که اصلا اینطور نیست. او تعداد زیادی دوست و هم دانشگاهی دارد که چه در ایران و چه خارج از ایران همواره او را حمایت کرده‌اند و الان این حمایت صد برابر شده است.»

او پردیس افکاری را یکی از بهترین بازیگران تئاتر و سینمای ایران می‌داند که دچار بی‌مهری شده و این بی پشتوانه بودن او را آزرده خاطر کرده است. نصرآبادیان توضیح می‌دهد: «اما همچنان تمام همکلاسی‌های دانشکده هنر و معماری و دوستان او شبانه‌روز در این شرایط کنار او هستیم. پردیس تنها نیست چون او یکی از مفاخر سینما و تئاتر است و منتظریم با بیان فاخر و بازی خوبش به صحنه تئاتر برگردد که مطمئن هستم به زودی این اتفاق می‌افتد.»

او می‌گوید تنها دلخوری از حمایت نکردن انجمن‌ها و نهادی مختلف تئاتر و سینماست که می‌توانند از او حمایت کنند، اما تمام حمایت‌ها تنها به صورت گفتاری بوده است: «وضعیت او مدام از طرف انجمن‌ها به همدیگر پاسکاری می‌شود. انجمن تئاتر اعلام می‌کند او بازیگر سینماست و خانه سینما هم می‌گوید بازیگر تئاتر است.» نصرآبادیان در باره وضعیت سلامتی پردیس افکاری توضیح می‌دهد: «او در حال حاضر در بیمارستان بستری است. اما رو به بهبود است و متظریم با برگشت سلامتی به زودی روی صحنه تئاتر او را ببینیم.»

پردیس افکاری بازیگری را در تئاتر با کارگردانان نامداری همچون رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری، قطب‌الدین صادقی تجربه کرده و همزمان در سینما و تلویزیون هم حضور پیدا کرده است. او در مدت حضور خود در تلویزیون در تعداد زیادی سریال از جمله فکر پلید و طریق عشق بازی داشته است.

منبع: همشهری انلاین

611158