محدودیت های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پیش‌رو

مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه دوم اسفند تا دوشنبه هفتم اسفند در برخی محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.
تصویر محدودیت های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پیش‌رو

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد: تردد موتورسیکلت‌ها به استثناء موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه دوم اسفند تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه هفتم اسفند از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

بر این اساس محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۳ اسفند، از ساعت ۸:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد محور به صورت کامل اعمال می‌شود.

از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه سوم اسفند تردد خودروها از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه بوده و همچنین از ساعت ۲۳ اعمال محدودیت‌های یک‌طرفه اتمام یافته و تردد خودروها از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دو طرفه برقرار خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور مبنی بر ممنوعیت تردد در روز یکشنبه ۶ اسفند برای انواع وسایل نقلیه، از ساعت ۱۱ محدودیت تردد از ابتدای آزادراه تهران- شمال اعمال به مقصد چالوس انجام می‌شود.

علاوه بر اعمال محدودیت تردد از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) در این روز، از ساعت ۱۴ تردد از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) یک‌طرفه خواهد بود.

این گزارش حاکی است، طرح محدودیت تردد در روز یکشنبه ۶ اسفند از ساعت ۲۴ پایان یافته و تردد وسایل نقلیه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دوطرفه برقرار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، البته تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند، از ساعت ۹ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ مرکز مدیریت راه‌های کشور، در صورت پرحجم بودن تردد و اعلام مأموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه در روز چهارشنبه دوم اسفند از ساعت ۱۵ از مرزن‌آباد به سمت تهران ممنوع بوده و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ از پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز) به مقصد چالوس یک‌طرفه خواهد بود.

با اعلام محدودیت تردد برای وسایل نقلیه در این محور از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و دوشنبه (۴، ۵ و ۷ اسفند)، از ساعت ۱۴ ممنوعیت تردد از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس اعمال می شود، همچنین از ساعت ۱۵ از پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز) به سمت چالوس انسداد کامل اعمال شده و از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) تردد در مسیر یک‌طرفه خواهد بود.

بنابر این گزارش، از ساعت ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و دوشنبه (۴، ۵ و ۷ اسفند) طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود، تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، البته تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند، از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محور هراز و در صورت افزایش حجم ترافیک و اعلام ماموران پلیس راه، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و یکشنبه (۲، ۳، ۴ و ۶ اسفند) محدودیت یک‌طرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس اعمال خواهد شد.

در محور کندوان، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع بوده و تردد خودروهای تریلر از محور هراز همچنان ممنوع است.

بر این اساس همچنین تردد خودروهای کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۴، ۵ و ۶ اسفند) از محور هراز ممنوع است.

بر مبنای اعلام مرکز مدیریت راه‌ها در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس تردد خودروهای کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و از ساعت ۸ تا ۲۴ روز یکشنبه ۶ اسفند ممنوع اعلام شده است.

در محور آستارا - اردبیل و بالعکس تردد خودروهای کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و از ساعت ۸ تا ۲۴ روز یکشنبه ۶ اسفند ممنوع خواهد بود.

تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ روز شنبه ۵ اسفند تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۶ اسفند از محور قدیم کاشان - قم و بالعکس ممنوع و مسیر جایگزین آزادراه قم - کاشان است.

منبع: تسنیم

611101