دوقلو های المپیکی که دنیا را فریب دادند

مادلین و مارگارت دی‌ژسوس دوقلوهای پورتوریکویی دست به یک تقلب بزرگ در المپیک 1984 زدند.
تصویر دوقلو های المپیکی که دنیا را فریب دادند

به گزارش سایت خبری پرسون، رقابت در بازی‌های المپیک همیشه جوانمردانه نیست و در طول تاریخ این بازی‌ها، تقلب‌هایی هم صورت گرفته است. یکی‌از این تقلب‌ها مربوط به دو خواهر دوقلو است که در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس رقم زدند و به نوعی دنیا را فریب دادند.

مادلین و مارگارت دی‌ژسوس دوقلوهای پورتوریکویی دست به یک تقلب بزرگ در المپیک زدند.

در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس، مادلین دی‌ژسوس نماینده پورتوریکو در مسابقه پرش طول دچار کشیدگی همسترینگ شد و می‌دانست که شش روز بعد نمی‌تواند برای رقابت ماده چهار در ۴۰۰ متر امدادی آماده باشد. از این رو مادلین با خواهرش مارگارت که از تماشاگران المپیک بود مشورت کرد. هیچ کس نمی‌دانست که مصدومیت مادلین او را از مسابقه دور می‌کند، بنابراین اگر خواهرش جای او را می‌گرفت، تیم پورتوریکو شانس صعود داشت چون مارگارت یک دونده سرعت بود اما در تیم المپیک حضور نداشت.

مادلین تمام مدارک خود را به خواهرش داد که به او امکان دسترسی به دهکده، امکانات آموزشی و استادیوم را می‌داد. مارگارت دی‌ژسوس در مسابقات شرکت کرد. ده تیم در فینال رقابت می‌کردند و تیم پورتوریکو با زمان ۳:۳۷.۳۹ هشتم شد و به فینال راه یافت.

مارگارت دنیا را فریب داده بود. یک روزنامه‌نگار برای یک روزنامه پورتوریکویی کار می‌کرد و این روزنامه‌نگار دستاوردهای ورزشی خواهران را پوشش داده بود و در واقع می‌توانست تفاوت بین مادلین و مارگارت را تشخیص دهد و متوجه این تقلب شد.

هنگامی که مسئول تیم المپیک پورتوریکو نیز این تقلب را شنید، بلافاصله تیم ۴ در ۴۰۰ متر خود را از فینال خارج کرد. پس از تحقیقات انجام شده توسط کمیته ملی المپیک پورتوریکو، مادلین و مارگارت از مسابقات آینده محروم شدند.

تحقیقات همچنین نشان داد که مربی تیم، فرانسیسکو کولون آلرز، از این ماجرا اطلاع داشت که منجر به محرومیت مادام‌العمر از مسابقات بین‌المللی شد. سه نفر دیگر از تیم نیز همدست بودند و یک سال از مسابقات محروم شدند.

منبع: ایسنا

610806