واکنش مردم به خبر لغو عرضه های اولیه / امسال چه نمادهایی عرضه شدند؟

خبر لغو عرضه اولیه روز گذشته سیگنال های متفاوتی برای بورس داشت و مردم نیز نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. مخاطبان گسترش نیوز نظرات خود را با ما در میان گذاشتند. در این گزارش نگاهی به کامنت ها و عرضه اولیه های سال ۱۴۰۲ در بورس داریم.
تصویر واکنش مردم به خبر لغو عرضه های اولیه / امسال چه نمادهایی عرضه شدند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته، قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌ های سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که عرضه‌ های اولیه در بازار سرمایه لغو شده‌اند. این تصمیم به منظور حمایت از بازار سرمایه در شرایط کنونی گرفته شده است. عرضه‌ های اولیه تا اطلاع ثانوی تعلیق شده‌اند تا بازار سرمایه را در این دوران پشتیبانی کنند.

معصومی خانقاه همچنین اعلام کرد که ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها، که تا پیش از این الزامی بود، در نظر گرفته شده است تا با توجه به شرایط بازار سرمایه، تا اطلاع ثانوی لغو شود. این تصمیم به منظور تنظیم و کنترل موجودیت‌ های بازار و کاهش فشارهای فروش در بازار سرمایه در این شرایط به وجود آمده است.

واکنش مردم به توقف عرضه های اولیه در بورس

لغو عرضه های اولیه در بورس با واکنش های متعددی در پایگاه خبری گسترش نیوز روبرو شد و مخاطبان ما اظهار نظرهای متفاوتی در این موضوع داشتند.

یکی از مخاطبان برای گسترش نیوز نوشت: « چرا عرضه اولیه در بازار انجام می دید و بعد ملت را دچار ضرر می کنید؟ حالا اون هیچی چرا صندوق پذیره نویسی می کنید وقتی قرار قیمتش از پذیره نویسی پایین تر بیاد؟ زبانم قاصره از این همه حماقت! »

یکی دیگر از مخاطبان نوشت: « عرضه های اولیه تا اطلاع ثانوی لغو شد. الزام به فروش توسط بازارگردان ها هم همینطور. اگر آقای قادرمعصومی فکری هم به حال معاملات الگوریتم بکنه میشه به این بازار امید داشت.»

مخاطبی در این مورد نوشت: « اگه کارتون درست بوده، چرا الان اومدین قطع کردین و جلوی عرضه اولیه ها رو گرفتین؟ اگر هم اشتباه بوده، که ۱۰۰ درصد اشتباه بوده، حداقلش اینه از جامعه سهام داران عذرخواهی بکنین.این عرضه اولیه های اخیر باعث ۵ تا۱۰ درصد افت کل بازار شدند.»

مخاطب دیگری در مورد عرضه اولیه های بورس نوشت : « ‌واقعا الان وقت چپ و راست ‎عرضه اولیه دادن هست؟ مگه این بازار چقدر پول داخلش هست که هی عرضه اولیه دادید؟ هنوز یادمون نرفته چجوری فصبا رو انداختین به ‎ملت! »

مروری بر عرضه اولیه های سال ۱۴۰۲

در سال جاری شرکت های متفاوتی در بورس عرضه اولیه شده است.

بر همین اساس شرکت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد پی پاد در ۱۶ فروردین با دامنه قیمت ۴٫۵۰۰ تا ۵٫۵۰۰ ریال، شرکت دامپروری و کشاورزی فجر اصفهان با نماد زفجر در ۳۰ اردیبهشت با دامنه قیمت ۲٫۴۵۰ ریال، شرکت بهار رز عالیس چناران با نماد عالیس و دامنه قیمت ۱۶٫۹۲۳ ریال، شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان با نماد والماس و دامنه قیمت ۲٫۵۴۲ ریال، شرکت گروه مالی شهر الماس با نماد شهر و دامنه قیمت ۱.۵۰۶ الی ۱.۸۴۰ ریال، شرکت نیان الکترونیک ششمین با نماد نیان و دامنه قیمت ۷۹٫۶۲۵ ریال، شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با نماد کتوسعه، شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا نامه با نماد ناما و قیمت ۹٫۸۱۳ ریال، شرکت خمیر مایه رضوی نهمین با نماد غمایه و دامنه قیمت ۳۷٫۳۹۴ ریال، شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس با نماد فصبا و دامنه قیمت ۳۲٫۸۲۹ ریال، شرکت توسعه فن‌افزار توسن با نماد فن افزار و دامنه قیمت ۳۲٫۸۲۹ ریال، شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس با نماد بمولد و دامنه قیمت ۶۴۵۴ ریال، شرکت تامین سرمایه کاردان با نماد تکاردان و دامنه قیمت ۵,۸۰۰ تا ۷,۰۸۰ریال، شرکت پرتوبار فرابر خلیج فارس با نماد حپرتو و دامنه قیمت ۴٫۶۰۵ ریال، شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا با نماد کرومیت و دامنه قیمت ۶٫۶۳۵ ریال، شرکت گروه مالی داتام با نماد داتام و دامنه قیمت ۱٫۵۵۰ ریال، شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با نماد نخریس و دامنه قیمت ۶۰٫۸۹۳ ریال، شرکت پارس فنر با نماد فنر و دامنه قیمت ۷٫۸۸۱ ریال، شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران با نماد بیوتیک و دامنه قیمت ۱۸٫۳۷۰ ریال و در نهایت شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با نماد آردینه و دامنه قیمت ۵۸٫۹۵۹ ریال عرضه شدند.

منبع: تسنیم

610721