حماس هشدار داد

جنبش حماس تاکید کرد: موافقت بنیامین نتانیاهو برای محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در ماه رمضان، «گسترش جنایت صهیونیست‌ها و جنگ مذهبی علیه مردم ما» و نقض آزادی عبادت است.
تصویر حماس هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «موافقت بنیامین نتانیاهو تروریست با پیشنهاد «ایتامار بن گویر» وزیر افراط‌گرای امنیت داخلی مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، امتداد جنایت صهیونیست‌ها و جنگ مذهبی به رهبری گروه شهرک نشینان افراطی در دولت اشغالگر تروریست علیه ملت فلسطین و نقض آزادی عبادت در مسجد الاقصی است.»

حماس تاکید کرد که این تصمیم نشان‌دهنده «قصد اشغالگران برای تشدید تجاوزات خود به مسجد الاقصی در ماه رمضان است».

این جنبش از فرزندان ملت فلسطین در سرزمین اشغالی، بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی خواست این تصمیم جنایتکارانه را رد کنند و در برابر استکبار اشغالگر مقاومت کنند و به بسیج عمومی و حضور در مسجد الاقصی بپردازند.

حماس تاکید کرد: در این زمینه به دشمن جنایتکار هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که آسیب رساندن به مسجد الاقصی یا آزادی عبادت در آن بدون پاسخ نخواهد بود. بیت المقدس و الاقصی قطب نما و نماد حرکت و قیام مبارک ملت خواهند ماند و در برابر ظلم و استکبار و تجاوز به خروش درخواهند آمد.

شبکه ۱۳ عبری گزارش کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم «ایتامار بن گویر» مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان به داخل مسجدالاقصی در ماه رمضان را قبول کرد.

قبل از آن شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد ایتامار بن گویر از کابینه این رژیم خواست تا مانع ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال ساکن کرانه باختری، شهر قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجد الاقصی شود.

سیاست امنیتی رژیم صهیونیستی برای ماه رمضان، به ویژه اجازه ورود نمازگزاران به قدس اشغالی، یک معضل و منبع اختلاف در کابینه بنیامین نتانیاهو بود.

منبع: ایسنا

600692