سرلشکر باقری:

رشد تولیدات دفاع مقدس در جشنواره فجر امسال چشمگیر بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقدامات صورت گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال چشمگیر بود.
تصویر رشد تولیدات دفاع مقدس در جشنواره فجر امسال چشمگیر بود

به گزارش سایت خبری پرسون، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امروز با حضور در جمع خبرنگاران و در حاشیه دوازدهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به همت مسئولان راهیان نور برای حضور پرشور جوانان در این سفر معنوی که اکنون در حال برگزاری است، گفت: با توجه به اینکه از 23 اسفند ماه مبارک رمضان آغاز می شود، اوج سفر‌های راهیان نور از 22 بهمن‌ آغاز شده و تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: سفر راهیان نور تا کنون با استقبال خوب جوانان کشورمان اعم از دبیرستانی‌ها و دانشگاهی‌ها در حال برگزاری است که امیدواریم روزهای باقی‌مانده نیز سایر علاقمندان هم بتوانند از این فرصت بی‌نظیر بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: انتخاب شعار راهیان نور سال 1403 با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» مسیر کلی حرکات مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه های مربوطه را نشان می‌دهد. مقاومت و انقلاب اسلامی مسیر رو به رشد دارد و امیدواریم این حرکت ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال، خاطر نشان کرد: تولیدات این حوزه نیز رو به رشد است و آمار‌ها را مسئولان ارائه کردند که در این جلسه نیز همین بحث شد که امسال نیز فیلم‌های دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی هم در اختیار محققان قرار گرفته است.

سرلشکر باقری دامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به لحاظ تجهیزات و تسلیحات زمینه حمایت از فیلمسازان این حوزه را نیز بیش از گذشته فراهم کرده و افق رو به رشدی را شاهد هستیم. امیدوارم که این تولیدات هر ساله به لحاظ کمّی و کیفی رشد قابل توجهی پیدا کند.

وی در پایان گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که موضوع مقاومت ضد استکباری و ضد صهیونیستی به حوزه ماموریتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه شود که پس از بحث و بررسی مورد تصویب اعضا قرار گرفت. این موضوع بایستی با بررسی تاثیراتی که بر اساسنامه و حوزه‌های مسئولیتی بنیاد می‌گذارد به طور کامل بررسی شود و در صورت تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی این اتفاق رخ خواهد داد.

منبع: تسنیم

600627