چرا بلیط هواپیما نیست؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که به دنبال بلیط هواپیما در سایت‌های مختلف اینترنتی بگردید، اما نتوانید یک بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر پیدا کنید. در چنین مواقعی این سوال به ذهن ما می‌رسد که چرا بلیط هواپیما نیست؟ کمبود بلیط هواپیما در این بازه از تاریخ دلایل مختلفی دارد که در این نوشتار به همه آن‌ها اشاره می‌کنیم.
تصویر چرا بلیط هواپیما نیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، احتمالاً برای شما هم پیش آمده که به دنبال بلیط هواپیما در سایت‌های مختلف اینترنتی بگردید، اما نتوانید یک بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر پیدا کنید. در چنین مواقعی این سوال به ذهن ما می‌رسد که چرا بلیط هواپیما نیست؟ کمبود بلیط هواپیما در این بازه از تاریخ دلایل مختلفی دارد که در این نوشتار به همه آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دلایل کمبود بلیط هواپیما

هواپیما یکی از وسایل حمل و نقل عمومی است که به خاطر راحتی و سرعت بالایی که دارد، مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. بیشتر افراد برای سفرهای کاری، سفرهای تحصیلی و به ویژه مسافرت‌های خارجی هواپیما را انتخاب می‌کنند؛ اما در ماه‌های اخیر مشکلی که برای اغلب افراد پیش آمده این است که نمی‌توانند بلیط هواپیما تهیه کنند. ازآنجاکه خرید بلیط هواپیما این روزها دیگر به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، اغلب افراد در سایت‌های فروش بلیط هواپیما جستجو می‌کنند و متأسفانه نمی‌توانند بلیط مورد نظر خود را پیدا کنند. دلیل کمبود بلیط هم می‌تواند کمبود هواپیمای مسافربری، لغو پروازها، فروش رفتن بلیط‌ها در روزهای گذشته و موارد دیگری باشد که در ادامه همه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در آخر هم بهترین راهکار برای خرید بلیط ارزان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نبود هواپیمای مسافربری

اگر برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اقدام کرده‌اید و در سایت‌های مختلف نمی‌توانید برای مسیر و تاریخ مورد نظرتان یک بلیط هواپیما تهیه کنید، ممکن است دلیل آن کمبود هواپیما باشد. متأسفانه در کشور ما هواپیماهای مسافربری فعال کم هستند و ناوگان کشورمان فقط دارای ۱۷۸ فروند هواپیمای فعال و سالم است. به همین خاطر گاهی پیش می‌آید که در فصل‌های پیک سفر، مسافران برای خرید بلیط هواپیما دچار مشکل شوند و نتوانند بلیط مورد نظر خود را پیدا کنند. اگر مشکلات سیاسی بین ایران و کشورهای دیگر برطرف شود، امکان وارد کردن هواپیماهای جدید به ناوگان کشور وجود دارد. زیرا همین هواپیماهایی هم که در حال حاضر استفاده می‌شوند، بسیار فرسوده و قدیمی هستند و ازلحاظ امنیتی در حد هواپیماهای مدرن و جدید نیستند.

لغو پروازها

یکی از دلایل نبود بلیط هواپیما، لغو پرواز ایرلاین‌های داخلی است. حدود ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی هستند که متأسفانه مجوز آن‌ها لغو شده است. این ایرلاین‌ها که در مسیرهای هوایی پرترافیک فعالیت می‌کردند، در ماه‌های اخیر فعالیت نمی‌کنند. همین باعث شده تا کمبود بلیط در بعضی از مسیرها به چشم بیاید. لغو مجوز این ایرلاین ها توسط سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفته است. دلیل آن هم مقابله با فروش بلیط های چارتری گران‌قیمت در مسیرهای پرترافیک بوده است. اگرچه هدف سازمان هواپیمایی حمایت از حقوق مسافران است؛ اما متأسفانه رعایت بعضی از قوانین در صنعت هوانوردی، می‌تواند به ضرر مسافرانی تمام شود که در فصل‌های گردشگری و پیک سفر به فکر خرید بلیط هواپیما هستند.

لغو پرواز

فروش بلیط هواپیما در بازار سیاه

یکی از مشکلاتی که سبب شده بلیط هواپیما کمیاب شود، شکل گرفتن بازار سیاه و نبود صندلی خالی است. همان‌طور که می‌دانید افراد سودجو برای اینکه بتوانند بلیط ‌های هواپیما را گران‌تر بفروشند، اقدام به فروش بلیط‌ های چارتری می‌کنند. این بلیط ها معمولاً در فصل‌های افزایش سفر به‌وفور یافت می‌شوند. بلیط‌ های چارتر متأسفانه اگر در بازار سیاه به فروش برسند، دارای قیمت‌های بالایی هستند. مگر اینکه تقاضا برای خرید آن‌ها وجود نداشته باشد تا به‌عنوان بلیط‌ های لحظه آخری و ارزان در اختیار مسافران قرار گیرند.

افزایش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما

در بعضی از فصل‌های سال مانند تعطیلات نوروز یا زمان‌هایی که در تقویم چند روز پشت سر هم تعطیل است، تقاضا برای خرید بلیط هواپیما بالا می‌رود. به همین خاطر ممکن است در مسیرهای پرتردد، بلیط گیر مسافران نیاید؛ بنابراین افزایش تقاضا می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار بر کمبود بلیط هواپیما باشد. علاوه بر آن افزایش تقاضا می تواند باعث گرانی بلیت هواپیما شود. معمولاً در این مواقع ناوگان هوایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مسافران باشد و بلیط‌ های هواپیما را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

رزرو شدن هواپیما برای تورها

در تاریخ های نزدیک به تعطیلات علل الخصوص تعطیلات نوروزی، پروازها به مقاصد پر گردشگر مثل جنوب ایران، تماما برای تورهای مسافرتی رزرو شده اند. به همین دلیل مسافران نمی توانند برای این چنین مقاصد بلیط هواپیما خریداری کنند.

تور مسافرتی با هواپیما

بهترین راهکار برای خرید بلیط هواپیما

بهترین راهکار برای خرید بلیط در مواقعی که بلیط هواپیما پیدا نمی‌شود، مراجعه به سایت‌ های معتبر فروش بلیط است. این روزها سایت‌های معتبر بسیاری هستند که در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می‌ کنند. پته هم یکی از این سایت‌ های خرید آنلاین بلیط هواپیما است که انواع بلیط‌ های هواپیما را با ارزان‌ترین قیمت ‌ها در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

اگر نمی ‌خواهید با مشکل کمبود بلیط هواپیما مواجه شوید، بهتر است هرچه زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید. موکول کردن خرید بلیط به روزهای پایانی سفر کار درستی نیست. زیرا معمولاً همه افراد برای اینکه بتوانند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند از چند هفته قبل بلیط خود را تهیه می‌کنند و با خیال راحت برای سفرشان برنامه‌ریزی می‌کنند. البته بعضی از افراد که دیر بلیط می‌خرند می خواهند بلیط‌های لحظه آخری و چارتری ارزان را پیدا کنند. غافل از اینکه این بلیط‌ها همیشه موجود نمی‌شوند و حتی ممکن است در ایام پیک سفر، بلیط‌های چارتری و لحظه آخری با قیمت‌های بالاتر از بلیط‌های سیستمی به فروش برسند؛ بنابراین راهکار دیگری که می‌تواند شما را از دردسر کمبود بلیط خلاص کند، خرید به موقع بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر است.

نحوه خرید بلیط هواپیما اینترنتی

رزرو و خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سایت پته، گزینه‌ای است که می‌تواند به شما کمک کند برای مسیر مورد نظرتان بلیط هواپیما تهیه کنید. در صورتی که با نحوه خرید بلیط هواپیما آشنا نیستید، نگران نباشید. رزرو بلیط در سایت پته بسیار ساده است. هنگامی که وارد سایت اصلی می‌شوید، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. انتخاب مبدأ و مقصد سفر

در اولین مرحله شما به‌عنوان یک مسافر باید مبدأ و مقصد سفرتان را به همراه تاریخ پرواز و تعداد مسافرین انتخاب کنید. اگر در مسیر مورد نظر شما بلیطی موجود باشد با انتخاب دکمه جستجو کن فهرستی از تمام بلیط‌های موجود در تاریخ مورد نظر برای شما آماده می‌شود.

  1. انتخاب بلیط

پس از مشاهده فهرست موجود، می‌توانید نوع بلیط مورد نظرتان را انتخاب کنید و مراحل بعدی خرید را دنبال کنید.

  1. تکمیل اطلاعات

وارد کردن اطلاعات شخصی تمام مسافران، سومین مرحله‌ای است که باید با دقت انجام دهید. در صورتی که اطلاعات وارد شده از جانب شما صحیح نباشد، بلیط در فرودگاه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و ناچار می‌شوید آن را کنسل کنید. حتی ممکن است پروازتان را هم از دست بدهید!

  1. خرید و پرداخت قیمت بلیط

آخرین مرحله پس از تائید اطلاعات وارد شده توسط کاربران، پرداخت هزینه بلیط از طریق درگاه بانکی سایت است. پس از اینکه کل مبلغ را با استفاده از کارت‌های شتاب و رمز دوم پرداخت کنید، یک پیامک یا ایمیل به معنای تائید خرید شما ارسال می‌شود. لینک دانلود بلیط هم برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید از طریق آن، نسخه چاپی بلیط را تهیه کنید.

کلام آخر

در این نوشتار درباره دلایل کمبود بلیط هواپیما صحبت کردیم و اشاره کردیم که بهترین راهکار برای خرید بلیط هواپیما مراجعه به سایت‌های معتبری چون پته است. با این روش دیگر با مشکلاتی مانند نبود هواپیما، نبود صندلی خالی و فروش بلیط هواپیما در بازارهای سیاه مواجه نمی شوید.

منبع: پته

600330