پسروی آب دریای خزر حدود ۱.۵ میلیون مترمربع

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: پسروی آب دریای خزر حدود ۱.۵ میلیون مترمربع محدوده شهرستان‌های ساحلی غرب مازندران را خشک کرده است.
تصویر پسروی آب دریای خزر حدود ۱.۵ میلیون مترمربع

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد خزایی پول در نوشهر گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، محدوده ساحلی خشک شده در نوشهر باید به نام دولت ثبت شود و هم اینک برنامه‌ریزی صورت گرفته تا در نخستین گام حدود ۵۵ هکتار از این محدوده ساحلی خشک شده که ارزش ریالی آن حدود ۸۰۰ هزار میلیارد ریال است به نام دولت ثبت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر افزود: پسروی آب دریای خزر حدود ۱.۵ میلیون مترمربع محدوده شهرستان‌های ساحلی غرب مازندران را خشک کرده است.

وی تصریح: با گذر زمان در دیگر شهرستان‌های ساحلی خطه غربی استان هم چنین اقداماتی انجام خواهد گرفت و افزون بر آن مهم‌ترین سیاست راهبردی در این بخش واگذاری عرصه به مسوولان محلی به ویژه شورا‌ها و دهیاران به منظور سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگران و مسافران است.

خزایی توضیح داد: به عنوان نمونه در نوشهر حدود ۲۳ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند تا در محدوده ساحلی این شهرستان با ایجاد تاسیسات گردشگری سرمایه‌گذاری کنند که تاکنون با سرمایه گذاری ۱۳ مورد موافقت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر بیان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری هم در زمینه تفریحات دریایی، ورزش‌های آبی و گردشگری دریایی بوده که پس از ثبت محدوده خشک شده به نام دولت در گام بعدی سعی می‌شود در این محدوده ساحلی سرمایه‌گذاری شود.

محدوده حریم ساحلی غرب مازندران حدود هشت هزار و ۵۲۰ هکتار است. نور، نوشهر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و رامسر جزو شهرستان‌های ساحلی خطه غربی مازندران محسوب می‌شوند.

منبع: انتخاب

600211