سخنگوی قوه قضاییه:

درخواست فرجام خواهی حمید نوری صادر شده است/ آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: پرونده حقوقی به نام بانک سرمایه در محاکم تهران مطرح نبوده و آنچه مطرح بوده در مورد اشخاص حقیقی بوده است.
تصویر درخواست فرجام خواهی حمید نوری صادر شده است/ آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش سایت خبری پرسون، ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: لازم است از حضور مردم در راهپیمایی و جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی تشکر کنم.مردم ستون دین در حاکمیت و اعمال اراده الهی در روی زمین هستند و حاکمان نقشی جز مسئولیت پذیری در برابر مردم را ندارند.

وی افزود: همچنین این حضور نشان دهنده "نه بزرگ" به جریان عقب گرد و مبین نگاه عمیق به آینده است. خون پاک شهدا اجازه هیچ گونه مسامحه نسبت به فساد و بی عدالتی و تعدی به حقوق ملت را نمی‌دهد. ما به نام قوه قضاییه متعهد هستیم تا مسئولیت تاریخی خود را در این راستا اجرا کنیم.

ستایشی ادامه داد: خون پاک شهدای راه آزادی، استقلال، امنیت و تحقق نظارت مردم سالار اسلامی که همچنان رنگین کننده معابر و چراغ ولایت دل‌های مشتاق و آگاه ما است اجازه هیچگونه مسامحه نسبت به فساد، بی‌عدالتی، رانت خواری، تعدی به حقوق ملت را نمی‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: کشور ما مرهوم جانبازی تمام سربازان وطن است که در اوج سختی‌ها مردانه سینه سپر کردند و از دین و ناموس مردم آبرومندانه دفاع کردند و فکر تجاوز به خاک پاک وطن را از ذهن دشمن دور کردند.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به عراق گفت:رئیس دستگاه قضایی کشور در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی در صدر یک هئیت عالی رتبه قضایی به کشور دوست و برادر عراق سفر کرده است.

ستایشی افزود: این سفر که در ادامه سفرهای مقامات عالی دو کشور در حوزه‌های اجرایی و قضایی انجام می‌شود حاوی نکاتی است. اولا نفس این سفر نشان دهنده عمق اراده و عزم دستگاه قضایی به تداوم بخشی روند دوستانه دو ملت ایران و عراق و نشانه پیوند عمیق دوملت برای استفاده از ظرفیت‌های دو کشور است. این سفر به سرانجام رساندن برنامه‌های در دستور کار واقع شده دو کشور را نشان می‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: روابط سیاسی دو دولت ایران و عراق در بهترین وضعیت خود قرار دارد و معتقدیم این روابط دوجانبه با انجام سفر عالی‌ترین مقام کشور توسعه می‌یابد. پیگیری پرونده شهادت شهدای فرودگاه بغداد و مبارزه قاطع با تروریسم در تمامی ابعاد آن و ادامه یافتن همکاری‌های دوجانبه در این خصوص از اهداف سفر است و تلاش برای تشکیل محاکم صالح به منظور محاکمه سران و جنایتکاران تروریستی که دستشان به خون مظلومین دو ملت آغشته شده و همچنین پیگیری روند توافقات قبلی از موارد این سفر است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: سفر رئیس دستگاه عدلیه به عراق که با استقبال و میهمان نوازی گرم برادران عراقی همراه بود تاکنون سفری موفقیت آمیز و پرباری بوده است.

وی در رابطه با بازدیدی که رئیس قوه قضاییه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشت، اظهار کرد: هفته گذشته و در آستانه اعیاد مبارک مبعث رسول اکرم (ص) و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رئیس قوه قضاییه با حضور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین رونمایی از پروژه‌های طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت اسناد و افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی این سازمان شرکت کرد.

ستایشی گفت: سازمان ثبت اسناد املاک کشور در طول سالیان اخیر به صورت ویژه در دوره تحول و تعالی با بهره‌بندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فناورانه و تمهیدات تحول آفرین در حوزه فناوری‌های پیشرفته در زمینه ثبت این سازمان را به مجموعه‌ای سرزنده، پویا و مجهز به آخرین فناوری‌های روز مبدل ساخته است.

وی ادامه داد: نگاه مردم محورانه و ارائه سریع، ارزان و آسان و همچنین تکریم خالصانه ارباب رجوع در سازمان ثبت امروز به نگرشی ریشه‌ای و عمیق مبدل شده است که مورد تحسین و تایید ریاست قوه قضاییه قرار گرفته شده است.

ستایشی گفت: برطرف کردن نیازهای ثبتی مردم در کمترین مدت زمانی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، صیانت از حریم خصوصی افراد، احقاق حق مسلم آن‌ها در زمینه مالکیت و امانتداری در حفظ حقوق ملت با استفاده از آخرین دستاوردهای تکنولوژی از جمله اقداماتی است که با پرکاری و توجه به مطالبات مردم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رخ داده است. تداوم این مسیر پرشتاب نیازمند تداوم ثبات و آرامش در این مجموعه سازمانی را می طلبد. انتزاع این سازمان خلاف قانون اساسی است و جلوی قطار پیشرفت سازمان را سد می کند و هرگونه جدایی و انفکاک موجب ایجاد خلل در رسیدن مردم به عدالت و حقوق اساسی شان از جمله حق مالکیت است.

آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه

ستایشی در مورد آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: پرونده حقوقی به نام بانک سرمایه در محاکم تهران مطرح نبوده و آنچه مطرح بوده در مورد اشخاص حقیقی بوده است. اشخاصی که در این رابطه مرتکب جرایم شدند، پرونده آنها یا در شعب تحقیق در حال رسیدگی است و یا از طریق دادسرای تهران به دادگاه ارسال شده است. برخی پرونده‌ها نیز با تقاضای اعاده دادرسی، پذیرش شده و در شعب هم عرض در حال رسیدگی هستند. برخی پرونده‌ها نیز در اجرای احکام در حال اجرای حکم است.

آخرین وضعیت پرونده حمید نوری

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حمید نوری گفت: درخواست فرجام خواهی حمید نوری نسبت به دادنامه صادر شده در دیوان عالی کشور سوئد انجام شده، منتظر تصمیم‌گیری دیوان این کشور هستیم که آیا این درخواست را خواهد پذیرفت یا خیر.پس از صدور حکم ظالمانه دادگاه تجدید نظر سوئد نسبت به حمید نوری، خانواده وی مدت ۳ ماه است که هیچ گونه خبری از او ندارند و کلیه امکانات اعم از مکالمه تلفنی به طور کلی قطع شده است.

ستایشی ادامه اد: اعمال این محدودیت‌ها در مورد حمید نوری که دوران تحقیقات وی به پایان رسیده است و مراحل دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر را نیز طی کرده است، نشان دهنده ترس دولت سوئد از شنیده شدن صدای این فرد مظلوم است.

ستایشی در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت یک خبرنگار سابق که گفته شده پرونده او مربوط به خبرنگاری نیست، گفت: بازداشت او به طور قطع و یقین هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای وی ندارد. موارد مهمی در پرونده متشکله مطرح است، پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با توجه به منع قانونی نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری ارائه دهیم به محض اینکه امکان اطلاع رسانی فراهم شود آن را اعلام خواهیم کرد.

منبع: مشرق

600177