توضیحات مهم وزیر نفت درباره انفجار تروریستی در خط لوله گاز

وزیر نفت با رد شایعات موجود در مورد استفاده از کارت سوخت گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت یک استان در استان دیگرند در حالی که این مسئله محدود به استان سیستان و بلوچستان است.
تصویر توضیحات مهم وزیر نفت درباره انفجار تروریستی در خط لوله گاز

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت فقط محدود به استان سیستان و بلوچستان است که از یک سال و نیم پیش به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: هر شهروندی که از استان محل سکونتش به استان دیگر می‌رود می‌تواند به فرمانداری یا استانداری استان مقصد برود و با کدینگ کردن کارت سوختش، از جایگاه‌ها سوخت دریافت کند.

وزیر نفت با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: این اقدام واقعا تروریستی در ساعت یک بامداد امروز در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در سه منطقه کشور اتفاق افتاد. با پیش‌بینی که از مدتها قبل نسبت به اقدامات تروریستی دشمنان کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن داشتیم این آمادگی را داشتیم که در صورت خرابکاری در خطوط انتقال نفت و گاز کشورمان به سرعت وارد شویم به همین دلیل در آمادگی کامل به سر می‌بردیم. از ساعات اولیه انفجار در خطوط انتقال گاز همکارانم در شرکت ملی گاز به سرعت آرایش شبکه انتقال را تغییر داده و تیم‌های عملیاتی را به مناطق حادثه اعزام شدند و خوشبختانه خسارات‌های جانی نداشتیم.

وی ادامه داد: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد. به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است. قول می‌دهیم تا عصر امروز قطعی‌های موردی گاز رفع شود. در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبرو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.

منبع: ایسنا

600175