مهم‌ترین حوادث امروز قزوین را بخوانید؛

از کشف طلا‌های قاچاق تا دستبند پلیس بر دستان زوج زورگیر

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی قزوین، امروز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ۱۴۰۲ را بخوانید.
تصویر از کشف طلا‌های قاچاق تا دستبند پلیس بر دستان زوج زورگیر

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت:شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار شد.

سرهنگ فرهودی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش مبلمان را مشاهده و برای ثبت سفارش آن مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بعنوان بیعانه به شماره حساب اعلامی که در آگهی درج شده بود واریز کرده است، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده، از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.

این مسئول انتظامی از هم استانی‌ها خواست: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

سرهنگ فرهودی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.

طلا‌های قاچاق به مقصد نرسید

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ماموران گشت پلیس امنیت اقتصادی استان حین پایش خودرو‌های عبوری در لاین جنوبی آزاد راه "قزوین-زنجان" به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار ابراهیمی افزود: پس از بازرسی دقیق این خودرو ۴۰۰ گرم طلا، ۳۶ قطعه ربع سکه بهار آزادی و یک قطعه سکه یک گرمی فاقد مدارک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش طلا‌های قاچاق را بیش از ۱۵ میلیارد ریال عنوان کردند، بیان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و ۲ متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستبند پلیس بر دستان زوج زورگیر

سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی انتظامی استان قزوین گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف از تعدادی شهروندخانم در شهر قزوین، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار ابراهیمی افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند، سرقت‌ها توسط راننده خودرو پراید و خانمی که به عنوان مسافر در صندلی عقب خودرو سوار می‌شود صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: کارآگاهان پس از تلاش‌های شبانه روزی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های فنی پلیسی مشخصات راننده خودرو که فردی سابقه دار بود، را کشف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و اطمینان از اینکه فرد شناسایی شده همان سارق زورگیر است، مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات شهر تاکستان شناسایی و سارق و همسرش را دستگیر کردند.

وی گفت: این زوج زورگیر به عنوان مسافرکش سوژه‌های خود که خانم‌های تنها بودند را سوار خودرو کرده و در بین راه به شیوه خفت گیری طلا، زیور آلات و تلفن همراه مالباختگان را گرفته و به صورت پابرهنه از خودرو پیاده می‌کردند.

سردار ابراهیمی افزود: متهمان در جریان تحقیقات تاکنون به ۱۴ فقره سرقت طلا و زیور آلات به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان به شیوه زورگیری در قزوین و استان زنجان اعتراف کرده و مال باختگان در مواجه حضوری آن‌ها را مورد شناسایی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه ۱۴ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و بخشی از جواهرات سرقتی از مخفیگاه متهمان کشف شده است، خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز توصیه می‌کنم برای ایاب و ذهاب حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی و یا از آژانس‌های مسافربری و تاکسی‌های اینترنتی که هویت رانندگان آن مشخص شده استفاده و از سوار شدن به خودرو‌های عبوری و مسافرکش‌های شخصی خودداری کنند.

منبع: خبرنگاران جوان

600082