وزیر امور خارجه پس از گفت‌ وگو با مقامات قطر، عازم تهران شد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از انجام دیدار و گفت‌ وگو با مقامات عالی رتبه قطر، دوحه را به مقصد تهران ترک کرد.
تصویر وزیر امور خارجه پس از گفت‌ وگو با مقامات قطر، عازم تهران شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان بعدازظهر سه شنبه و پس از انجام دیدار و گفت‌ وگو با مقامات قطر، این کشور، دوحه را به مقصد تهران کرد.

وزیر امور خارجه در قطر با امیر، نخست وزیر و وزیر خارجه و البته اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت‌ وگو کرد.

دور تازه سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان از روز جمعه گذشته و سفر به بیروت آغاز و پس از دیدارهایی با مقامات لبنانی، وزیر امور خارجه عازم دمشق شد و ملاقات‌هایی را هم با مقامات عالی رتبه سوریه انجام داد.

وجه مشترک دیدارهای انجام شده امیرعبداللهیان در این سفر منطقه‌ای، رایزنی در خصوص موضوعات دوجانبه ایران با سه کشور لبنان، سوریه و قطر و تاکید بر افزایش تعاملات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، افزایش همکاری‌های مشترک در مبارزه با تروریسم، بررسی آخرین مسائل منطقه‌ای و بین المللی و البته تحولات مرتبط با فلسطین بود.

تأکید وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات لبنان، سوریه و قطر بر لزوم توقف هرچه سریعتر جنگ غزه به عنوان کانون بحران منطقه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و کرانه باختری از مهمترین محورهای دستور کارهای این دور از سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان بود.

منبع: ایرنا

600078