معاون اجرایی ارتش:

ارتش ایران از جمله سازمان‌های ارزشی متعهد و انقلابی کشور است

معاون اجرایی ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش اسلامی مقتدر و ولایت‌مدار بوده و از جمله سازمان‌های ارزشی متعهد و انقلابی کشور به شمار می‌رود.
تصویر ارتش ایران از جمله سازمان‌های ارزشی متعهد و انقلابی کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد محمودی امروز ،۲۴ بهمن‌ماه در افتتاحیه چهارمین دوره سراسری جشنواره زوج‌های جوان آجا در مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت امام حسین و روز پاسدار، اظهار کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش اسلامی مقتدر و ولایت‌مدار بوده و از جمله سازمان‌های ارزشی متعهد و انقلابی کشور به شمار می‌رود؛ تلفیق قدرت دفاعی و قدرت معنوی ارتش جمهوری اسلامی از یک طرف موجب هراس دشمنان شده و از طرف دیگر مورد رضایت و حمایت فرماندهی معظم کل قوا و مردم عزیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ارتش با کارکنان با انگیزه، مومن و خستگی‌ناپذیر قوی می‌شود. این قدرت که منجر به قدرت ملی و اقتدار نظام اسلامی است، متکی بر برادران رزمنده‌ای است که پایه‌های محکم دینی و مذهبی داشته و در برابر ناملایمات استوار بایستند. بدون تردید برنامه‌های اعتقادی، فرهنگی و این گونه مراسمات در شکل‌گیری و اعتلای معنوی کارکنان غیر قابل انکار است و جای تقدیر و تشکر دارد. این برنامه‌ها نقش مهمی در اعتلای فرهنگی و روحی کارکنان و خانواده‌ها ایفا کرده و زمینه‌های دستیابی ارتش به چشم‌انداز مطلوب آینده خود را فراهم و تسهیل می‌کند.

معاون اجرایی ارتش تاکید کرد: تهاجم گسترده فرهنگی دشمن که با هدف سست کردن بنیان‌های اعتقادی ملت بزرگ ایران و از طرف دشمنان قسم‌خورده نظام دنبال می‌شود با حساسیت مضاعف مورد توجه قرار گرفته است. کارکنان و خانواده‌های آن‌ها بیش از دیگران در معرض جنگ سخت و نرم دشمنان قرار دارند.

محمودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به نقش زن، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یکی از عوامل مهم و ضروری توجه به موضوع زن را نقش اساسی و محوری زن در خانواده دانسته و تاکید کرده‌اند که در اسلام خانواده پایه بسیار مهم و سلول اصلی جامعه است؛ به گونه‌ای که بدون بهره‌مندی از خانواده سالم، بانشاط و سرزنده امکان پیشرفت به خصوص در حوزه فرهنگی وجود نخواهد داشت‌. اینگونه خانواده‌ها نیز بدون حضور زنان مومن شکل نمی‌گیرد و استمرار نمی‌یابد.

او یکی از مولفه‌های اصلی وتاثیرگذار در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران وضعیت اعتقادی و فرهنگی خانواده‌های کارکنان دانست.

معاون اجرایی ارتش افزود: در شرایط رزم و در جایی که نیاز به ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی ناشی از اعتقاد به مبانی ارزشی وجود دارد، باید از وجود این مولفه مهم و تاثیرگذار در کارکنان و همسران آنان اطمینان حاصل کنیم. زیرا نقش همسر در نحوه خدمت کارکنان پرتلاش ارتش بسیار موثر است. بدون تردید به هر میزان که همدلی در خانواده تقویت شود، روحیه کارکنان نیز تقویت خواهد شد.

محمودی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم، عنوان کرد: در دین مبین اسلام، خانواده رکن اصلی است و اعضای آن نسبت به یکدیگر تکالیفی دارند. در اسلام زن دارای حقوقی است. متقابلا همان طور که تکالیف و وظایفی بر مرد گذارده شده، زن نیز تکالیف و وظایفی دارد. پیامبر(ص) می‌فرماید شما بر زنان حقی دارید و زنان هم بر شما حقی دارند.

وی در پایان با اشاره به پشت سرگذاشتن حماسه ۲۲ بهمن، تاکید کرد: ما یازدهم اسفندماه یک‌ حماسه دیگر در پیش داریم و آن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. حضرت امام فرمودند حفظ نظام از واجبات است. امر به معروف یک وظیفه همگانی است و در موقعیتی با این هجمه دشمنان، تلاش برای حفظ نظام جمهوری اسلامی بالاترین معروف است‌. برای حفظ نظام علاوه بر نیرو و تجهیزاتی که شکر خدا داریم، یکی از کارهایی که همه ما می‌توانیم انجام دهیم، حضور در پای صندوق‌های رای است تا امر امام را اطاعت کنیم.‌

منبع: ایسنا

600072