سامانه بارشی جدید چهارشنبه وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر چهارشنبه خبر داد و پیش‌بینی کرد در ۹ استان بارش‌های شدید برف و باران روی دهد.
تصویر سامانه بارشی جدید چهارشنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شرق هرمزگان،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان رگبار،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جو آرام است.

از بعدازظهر روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور باعث بارش می‌شود. پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

بیشترین بارش روز پنجشنبه برای استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه، ایلام،‌ کردستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل است.

روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز، نیمه شمالی بوشهر،‌ فارس، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش روی می‌دهد. بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف و در جنوب و جنوب غرب کشور باران همراه بار رعدوبرق و وزش باد شدید است.

شنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب،‌ غرب،‌ دامنه‌های البرز،‌سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور است. همچنین در شنبه در استان‌های فارس،‌کرمان،‌ خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس مواج است.

منبع: تسنیم

599968