سرمایه همراه اول به 8920 میلیارد تومان افزایش یافت

با موافقت اکثریت سهامداران حاضر در مجمع عمومی فوق‌العاده همراه اول، سرمایه ثبتی شرکت ارتباطات سیار ایران به ۸۹۲۰ میلیارد تومان ‌‌‌‌‌افزایش یافت.
تصویر سرمایه همراه اول به 8920 میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران صبح امروز دوشنبه 23 بهمن 1402 با حضور 91 درصدی سهامداران و به ریاست علی بقایی رییس هیات مدیره این شرکت در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

تصمیم گیری درباره «افزایش سرمایه»، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس و سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم گیری مجمع عمومی فوق العاده است، از جمله دستوراتی بود که با اکثریت آراء در تمامی بندها به تصویب رسید.

در این مجمع ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت شاخص های مالی همراه اول، به اهمیت دلیل ارائه پیشنهاد افزایش سرمایه چهار هزار میلیارد تومانی به شرح 1400 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 2600 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران نیز پرداخته شد.

سیدعباس نوربخش، معاون مالی و تدارکاتی همراه اول با بیان اینکه اصولاً تصمیم به افزایش سرمایه اقدامی مثبت در راستای تأمین منافع آتی سهامداران است زیرا منابع مالی جدید در طرح های توسعه ای به کار گرفته می شود که در نهایت این طرح جدید منجر به کسب سود برای شرکت می شود، گفت: شرکت ارتباطات سیار ایران در سال های 1393، 1397، 1398 و 1400 به ترتیب افزایش سرمایه های 200، 560، 960 و 2800 میلیارد تومانی داشته است.

امروز نیز با هدف بهره مندی از معافیت مالیاتی حدودا 300 میلیارد تومانی، پیشنهاد افزایش سرمایه 1400 میلیارد تومانی از محل سود انباشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت و سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران با 18.6 درصد افزایش به ۸۹۲۰ میلیارد تومان ‌‌‌‌‌رسید.

همچنین افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۲۶۰۰ میلیارد تومان به مدت دو سال در اختیار هیات مدیره شرکت قرار گرفت.

سهامداران حاضر و برخط که از طریق live.mci.ir پیگیر مجمع عمومی فوق العاده همراه اول بودند، ضمن طرح درخواست و سوالات فنی و تخصصی از مدیرعامل و معاون مالی و تدارکاتی همراه اول که تماما توسط مهدی اخوان بهابادی و سیدعباس نوربخش پاسخ داده شد، در پایان با تمامی بندهای دستور جلسه موافقت کردند.

منبع: همراه اول

599929