سردار تنگسیری:

در تنگه هرمز و خلیج فارس مثل کوه ایستاده ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در مقابل دشمن با آمادگی کامل در تنگه هرمز و خلیج فارس حتی در روز ۲۲ بهمن حضور داریم، گفت: امروز که به مانند یک کوه در مقابل دشمنان ایستادیم، این برگرفته از خون شهدا و ایستادگی مردم قهرمان‌مان است.
تصویر در تنگه هرمز و خلیج فارس مثل کوه ایستاده ایم

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی رادیویی درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اظهار داشت: انقلاب اسلامی مانند درختی بود که خداوند متعال آن را با باغبانی حضرت امام خمینی (ره) در زمین ایران اسلامی کاشت و شهدا با خون خود آن را آبیاری کردند به نحوی که امروز به درختی تنومند تبدیل شده و ثمرات زیادی هم داده است.

آنگونه که مهر روایت کرده، وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته، گفت: تمام این سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم، با سختی‌ها و مشکلات متعددی که دشمنان برای ما ایجاد کرده بودند، مواجه بودیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: انتظارمان بر این است که جوانان موضوع و نقش انقلاب اسلامی را درک کنند؛ زیرا انقلاب اسلامی ثمره خون پاک شهدا و تمام کسانی است که سال‌های سال در این انقلاب و برای این انقلاب زحمت کشیدند.

سردار تنگسیری یادآور شد: زمانی که انقلاب کردیم، جمعیت ما ۳۳ میلیون بود و روزانه شش میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و هیچ درگیری و جنگی هم نداشتیم؛ اما امروز انقلاب اسلامی با جمعیت ۸۰ میلیونی و فروش روزانه حداکثر ۲ میلیون بشکه نفت و با این مشکلاتی که وجود دارد، کارهایی که طی این سال‌ها در بحث عمران و آبادانی شهره‌ها و روستاها انجام داده، با سال‌های قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال از لحاظ بهداشتی و درمانی پزشک‌های ما در قبل از انقلاب بیشتر هندی و پاکستانی بودند و بیمارستان هم به اندازه کافی نبود، یا در رابطه با راه‌های ارتباطی، بزرگترین اتوبانی که آن زمان داشتیم، اتوبان تهران قم بود و حتی در رابطه با توسعه علم و دانش کارهایی که در ۴۵ سال اخیر صورت گرفته با قبل از آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ثمره‌های انقلاب هم عنوان کرد: بعد از انقلاب توجه زیادی به حوزه‌های مختلف عمران و آبادنی در شهرها و روستاها شده است و این توسعه‌ها در حالی روی داده که در طی سال‌های پس از انقلاب با دشمنان و مشکلات متعددی از جنگ تحمیلی گرفته تا جنگ اقتصادی و فرهنگی، رو برو بودیم.

سردار تنگسیری در ادامه تصریح کرد: امروز چنانچه وضعیت کشور مصر را به لحاظ اجتماعی و فرهنگی ببینید، بعد با وضعیت موجود کشورمان کنار هم بگذارید، تفاوت‌ها را متوجه خواهید شد و این نشان می‌دهد که پیشرفت‌های بسیار زیادی تاکنون صورت گرفته است.

وی سپس در رابطه با پیشرفت‌های نیروی دریایی هم گفت: نیروی دریایی یک نیروی تخصصی است و قبل از انقلاب، آموزش‌ها را در کشورهایی مثل ایتالیا، آمریکا و انگلیس برگزار می‌کردند؛ چون آن زمان دانشگاه نظامی در بخش دریایی مثل دانشگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در نیروی دریایی نداشتیم؛ لذا مجبور بودیم برای فراگیری آموزش‌های لازم به خارج از کشور برویم؛ اما الان این آموزش‌ها در داخل کشورمان انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درباره تجهیزات دفاعی کشور عنوان کرد: قبل از انقلاب بالاترین برد موشکی که در دریایی داشتیم ۴۰ کیلومتر متعلق به موشک «هارپون» بود، ولی امروز فقط از روی شناورهای کوچک ما که شش متری هستند، موشک‌هایی با برد ۳۰ کیلومتر شلیک می‌شود؛ موشک‌هایی که صفر تا صد آن در درون کشور ساخته شده است.

سردار تنگسیری افزود: علاوه بر این ما امروز ناوشکن و شناورهایی مثل شناور شهید «سلیمانی» می‌سازیم؛ البته شناورهای متعدد و پیشرفته‌ای تاکنون ساخته‌ایم به نحوی که درخصوص شناورهای تندرو پیشرو هستیم؛ زیرا در دنیا بی‌سابقه است که در سرعت ۹۰ نات و ۱۱۰ نات بتوان موشک شلیک کرد و این یعنی تمام سلاح‌های مورد استفاده را در داخل کشورمان ساختیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در زمان طاغوت، مهمات‌سازی وزارت جنگ آن زمان بالاترین محصول تولیدی، خمپاره ۶۰ و ۸۱ بود که آن هم با کمک مستشاران آمریکایی ساخته می‌شد، ولی الان همان وزارت دفاع، کشتی و موشک و هر آنچه نیاز باشد را می‌سازد و این نشان می‌دهد که نیروهای مسلح کشورمان در تولید ملزومات مورد نیاز خود رو به پیشرفت است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: به عنوان مثال نیروی دریایی سپاه از موشک‌های ۳۰ کیلومتری تا هر آنچه که فکر می‌کنید را با کمک وزارت دفاع می‌سازد. در زمان طاغوت چند چیز را به ما نمی‌دادند، یکی موشک بالستیک بود که حتی با برد ۳۰۰ کیلومتر هم نمی‌دادند؛ یعنی بردی که به اروپا و جایی که آن‌ها فکر می‌کردند که شاید خطرناک باشد، در اختیار ما قرار نمی‌دادند؛ اما امروز ما علی‌رغم همه تحریم‌ها و مشکلات موشک‌های متعددی ساخته‌ایم.

سردار تنگسیری اضافه کرد: این پیشرفت‌ها باعث شده تا دانشجوهایی که میان و این واقعیت‌های امر را می‌بینند، متحول می‌شوند و می‌گویند، فکر نمی‌کردیم که این همه پیشرفت صورت گرفته است. ما در رسانه باید مقداری بیشتر کار کنیم؛ چون رسانه‌های مقابل ما خیلی قوی هستند و این یعنی باید برای اطلاع‌رسانی بسیار کار کنیم، برای اینکه کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی همچنین با ذکر خاطره‌ای بیان کرد: زمان طاغوت نفت که ملی شد، انگلیسی‌ها پالایشگاه نفت آبادان را تعطیل کردند؛ یعنی به نوعی ما را مورد تحریم قرار دادند؛ به همین جهت به ایتالیایی‌ها متوسل شدیم تا نفت را از مسجدسلیمان استخراج کنیم؛ البته نفتکش هم نداشتیم؛ لذا به ایتالیایی‌ها گفتیم که نفت ما را ببرد؛ اما سه فروند نفتکش که نفت ما را می‌بردند در اقیانوس هند، شناورهای انگلیسی جلوی آن‌ها را گرفتند و توقیف‌شان کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: وقتی این موضوع را به شاه کشور اطلاع دادند، گفت من چیزی ندارم که بخواهم با این‌ها مقابله کنم؛ لذا بگویید نفت یکی از نفتکش‌ها را بردارند و دو تای دیگر را اجازه تردد بدهند؛ بعد گفتند به این راضی نمی‌شوند که گفت دو تا را بردارند و یکی را به ما بدهند؛ اما الان آمریکایی که مدعی ابرقدرتی است، وقتی نفتکش ما را می‌گیرد (توقیف می‌کند)، ما هم در ازای آن، نفتکش آن‌ها را می‌گیریم و محکم در مقابل استکبار جهانی برخورد می‌کنیم.

دریادار تنگسیری تاکید بر اینکه در دوران طاغوت کسی جرأت نمی‌کرد که مقابل چنین کشورهایی بایستند، عنوان کرد: البته الان هم غیر از ایران کسی جرأت نمی‌کند که در منطقه مقابل این‌ها قد علم کند و ما داریم این را می‌بینیم؛ فرزندان انقلاب این‌گونه با آن‌ها برخورد می‌کنند؛ این‌ها عزتی است که کشور ما پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در اوج قدرت هستیم، تصریح کرد: زمانی حتی کلمه فضا را نمی‌تونستیم بنویسیم، اما الان به فضا موجود زنده و ماهواره می‌فرستیم؛ لذا این‌ها بیانگر نقش و دستاوردهای انقلاب است؛ روز به روز داریم پیشرفت می‌کنیم به همین دلیل وقتی دشمنان می‌بینند پیشرفت می‌کنیم، بهانه می‌آورند و مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد می‌کنند؛ به همین دلیل چنانچه همه مسوولان تلاش کنند از این مشکل معیشتی هم عبور می‌کنیم و در جایگاه یک ابرقدرت اسلامی خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در مقابل دشمن با آمادگی کامل در تنگه هرمز و خلیج فارس حتی در روز ۲۲ بهمن حضور داریم، گفت: امروز که به مانند یک کوه در مقابل دشمنان ایستادیم، این برگرفته از خون شهدا و ایستادگی مردم قهرمان‌مان است؛ لذا ما هم در خلیج فارس و در جایی که حق ملت ایران است، حضور داریم و به عنوان سربازان این ملت از منافع این کشور دفاع می‌کنیم.

منبع: تسنیم

599873