در پاکستان

ترور نافرجام یک نامزد انتخاباتی

درپی تازه‌ترین حوادث مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و احزاب پاکستان در فاصله دو روز مانده به انتخابات عمومی این کشور یک نامزد انتخاباتی هدف سوء قصد قرار گرفت و چند حمله به دفاتر احزاب نیز در مناطق مختلف پاکستان صورت‌ گرفت.
تصویر ترور نافرجام یک نامزد انتخاباتی

به گزارش سایت خبری پرسون، نامزد انتخاباتی حزب مردم "سید ذوالفقار شاه" در حین برگزاری اجتماع هواداران خود در شهر میرپور خاص واقع در جنوب این‌ کشور هدف حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

روزهای اخیر نامزدهای انتخاباتی حزب مردم در شهرهای ایالت بلوچستان پاکستان نیز هدف چند فقره سوء قصد قرار گرفته که یا زخمی و یا جان سالم بدر بردند.

اقتصادنیوز: پلیس پاکستان اعلام کرد: حمله روز دوشنبه در ساعت ۳ بامداد به وقت محلی زمانی رخ داد که شبه‌نظامیان ابتدا نگهبان‌ها را با استفاده از تک‌تیراندازها هدف قرار دادند و سپس وارد ایستگاه پلیس شدند.

ستاد انتخاباتی احزاب پاکستانی از جمله حزب مردم در جنوب این کشور و حزب ملی عوام در ایالت خیبرپختونخوا هدف حمله مهاجمان ناشناس و یا انفجار بمب قرار گرفت. این درحالی است که مردم‌ پاکستان روز پنجشنبه این هفته به پای صندوق‌های رای می روند اما تهدیدات فزاینده امنیتی و افزایش اقدامات تروریستی موجب نگرانی شدید دولتمردان این کشور شده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان امروز اعلام کرد که علیرغم چالش‌های مختلف فرایند برگزاری انتخابات عمومی به پایان رسیده و از هیچ تلاشی برای انعقاد آرام و آزادانه انتخابات دریغ نخواهد شد.

از زمان آغاز رسمی کارزارهای انتخاباتی در پاکستان چندین نامزد انتخاباتی وابسته به احزاب مختلف از جمله جنبش عدالت (PTI) و جمعیت علمای اسلام طی حملات مسلحانه کشته و یا زخمی شدند.

منبع: ایسنا

599449