قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ /برنت ۷۸ دلار و ۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۴ سنت رسید.
تصویر قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ /برنت ۷۸ دلار و ۴ سنت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، قیمت نفت تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته است. شرکت کنندگان بازار در حال بررسی نتیجه دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از خاورمیانه برای مذاکرات صلح هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در روز دوشنبه با ولیعهد عربستان دیدار کرد. انتظار می‌رود این دیدار به آتش بس در غزه بینجامد.
پیشنهاد آتش‌بس هفته گذشته توسط قطر و مصر به عنوان میانجی‌ها به حماس داده شده است. حماس خواستار ضمانت‌های بیشتری برای پایان یافتن این جنگ چهار ماهه است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 5 سنت معادل 0.06 درصد افزایش به 78 دلار و 4 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 6 سنت معادل 0.08 درصد افزایش 72 دلار و 84 سنت معامله می‌شود. هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 1 درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند.

آمریکا به کمپین خود علیه یمن ادامه می‌دهند.
طبق گفته برخی منابع در روسیه، بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور در جنوب در روز شنبه مورد حمله پهپادی اوکراین قرار گرفته است. این جدیدترین حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه است که صادرات نفت و پتروشیمی این کشور را کاهش داده است.
شرکت کنندگان بازار منتظر اطلاعات صنعتی هستند که قرار است امروز در مورد ذخایر نفت خام آمریکا منتشر شود. به نظر می‌رسد ذخایر نفت این کشور 2.1 میلیون بشکه در هفته منتهی به دوم فوریه افزایش یافته باشد.

منبع: تسنیم

599414